Macbook Repair - Mecnote: HP Omen 17

Cari Model Mac

Rabu, 20 Disember 2017

HP Omen 17

HP Omen 17



Spesifikasi
·         Intel Core i7-7700HQ Processor
·         Nvidia GeForce GTX 1070 GPU
·         32GB Memory
·         512GB NVMe M.2 PCIe SSD
·         1TB SATA HDD
·         3” screen with 4K Resolution (3840 x 2160)
·         Realtek RTL8822BE 802.11ac PCIe Adapter with Bluetooth 4.2
Laptop berspesifikasi gaming yang terbaru dalam siri Omen adalah HP Omen 17. Seperti namanya, ia didatangkan dengan saiz 17 inci. Rkabentuknya juga diubahsuai menjadikan ia kelihatan sangat menarik dan menawan. Ia juga dilengkapi dengan Intel Core i7 generasi ke-7, Nvidia GTX 1070 berkelas Desktop, dan juga SSD yang sangat laju.

Rekabentuk
Tidak seperti rekabentuk yang lama, rekaan yang seakan-akan old-school, kini ia didatangkan dengan rangka plastik berwarna hitam dan mempunyai garisan seakan-akan telah diberus menjadikan laptop ini kelihatan kukuh dan premium.
 

Skrin dan Bunyi
Bersedialah untuk melihat skrin yang penuh warna-warni pada skrin HP Omen 17 ini. Dengan video 4K, setiap butiran halus video boleh dilihat dengan begitu teliti. Tetapi, skrin HP Omen 17 ini kurang terang berbanding laptop gaming keluaran company lain.
Speaker HP Omen 17 ini terletak pada bahagian bawah laptop, dan ia memberikan bunyi yang cukup enak untuk didengar. Tetapi bass pada speaker ini kurang sedikit, tetapi masih memuaskan.

Keyboard dan Touchpad
Rekabentuk pada laptop ini kelihatan baru tetapi, rekaan keyboardnya masih lagi seperti yang lama. Ia tidak didatangkan dengan backlighting yang boleh diubah suai warnanya tetapi didatangkan dengan backlighting yang berwarna merah sahaja. Di dalam keadaan yang gelap, butang-butang ini cukup terang dan boleh dilihat tanpa sebrang masalah.
Touchpad HP Omen 17 ini meskipun kecil tetapi ia dapat digunakan oleh mereka yang berjadi panjang dan besar. Swipe, click dan juga gestures boleh digunakan tanpa sebarang masalah.

Prestasi
Setelah beberapa laptop keluaran siri Omen, kali ini ia mempunyai rekaan yang memuaskan hati. Dengan skrin beresolusi 4K, ia memberikan gambar yang jelas dan juga warna yang konsisten, menjadiakan laptop ini sebuah laptop yang cukup sesuai untuk menonton video. Gabungan processor i7 generasi ke-7 daripada Intel, GTX 1070 dan juga SSD yang laju menjadikan laptop ini sebuah laptop yang cukup berkuasa untuk bermain game dan juga multi-tasking.




Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




5 ulasan:

  1. Thanks for sharing the info, keep up the good work going.... I really enjoyed exploring your site. good resource... Laptop cũ

    BalasPadam
  2. The website is looking bit flashy and it catches the visitors eyes. Design is pretty simple and a good user friendly interface. AC Market Download

    BalasPadam
  3. Its a great pleasure reading your post.Its full of information I am looking for and I love to post a comment that "The content of your post is awesome" Great work. AppEven iOS 11

    BalasPadam
  4. I’m as you could probably teach a class concerning how to produce a great blog. This is fantastic! I need to say, what really got me was your design. You understand how to make your blog not just a rant about an issue. Youve made it possible for individuals to connect. Healthy, because not too many individuals know what theyre doing. wfmj

    BalasPadam