Macbook Repair - Mecnote: iPhone Stuck di Logo !!

Cari Model Mac

Ahad, 20 Ogos 2023

iPhone Stuck di Logo !!


3 Cara Mengatasi iPhone Terperangkap pada Logo Apple, Jangan Panik!

Punca iPhone stuck di Logo Apple
Dilancarkan daripada MakeMac, masalah tersekat pada logo Apple biasanya disebabkan oleh kegagalan sistem pengendalian semasa proses awal atau but dan perlu dibut semula.

Selain itu, punca iPhone tersangkut pada logo Apple juga boleh disebabkan masalah kerosakan perkakasan atau komponen iPhone.

1. Paksa Mulakan Semula

Cara pertama yang boleh anda lakukan untuk menangani iPhone yang tersekat pada logo Apple ialah Force Restart.

Cara Paksa Mulakan Semula berbeza-beza mengikut model iPhone yang digunakan.

Untuk iPhone 6s atau lebih lama, Force Restart boleh dilakukan dengan menekan dan menahan butang kuasa dan butang rumah secara serentak. Anda boleh melepaskannya selepas logo Apple muncul pada skrin iPhone.

Untuk iPhone 7 dan iPhone 7 Plus, anda boleh melakukan Force Restart dengan menekan dan menahan butang Kelantangan turun dan butang Kuasa secara serentak sehingga logo Apple muncul.

Untuk iPhone 8, iPhone X dan iPhone 11 dan ke atas, tekan dan lepaskan Kelantangan Naik, tekan dan lepaskan Kelantangan Turun, tekan dan tahan Butang Sisi sehingga logo Apple muncul pada skrin iPhone.

2. Sambung ke iTunes

Jika kaedah pertama tidak berfungsi, anda boleh cuba menyambungkan iPhone anda ke komputer yang telah dipasang iTunes.

Jika ia masih boleh dibaca, anda boleh melakukan Pemulihan melalui iTunes.

Proses Pemulihan melalui iTunes akan menjadikan pengalaman iPhone sebagai pemasangan semula, semua data akan hilang dan kembali ke tetapan awal.

Jika anda telah membuat sandaran sebelum ini, setelah proses Pemulihan melalui iTunes selesai≤ sila teruskan dengan proses Pemulihan daripada Sandaran.

3. Pulihkan dan Pasang Semula iOS

Jika kaedah kedua masih tidak berfungsi untuk menjadikan iPhone kembali normal daripada ralat yang tersekat pada logo Apple, sila gunakan kaedah ketiga.

Iaitu, masukkan Mod Pemulihan sebelum melakukan Pemulihan melalui iTunes.

  • Berikut ialah panduan untuk melaksanakan Mod Pemulihan: iPhone dan iPad dengan Butang Laman Utama: Tekan dan tahan Butang Kuasa + Laman Utama. Sambungkan kabel data ke iTunes, lepaskan butang selepas skrin memaparkan Mod Pemulihan.
  • iPhone 7, iPhone 7 Plus: Tekan dan tahan Butang Kuasa dan Kurangkan Kelantangan. Sambungkan kabel data ke iTunes, lepaskan butang selepas skrin memaparkan Mod Pemulihan.
  • iPhone 8 atau lebih baru: Tekan dan lepaskan Kelantangan Naik, tekan dan lepaskan Kelantangan Turun, tekan Butang Sisi. Sambungkan kabel data ke iTunes, lepaskan butang selepas skrin memaparkan Mod Pemulihan.
Selepas memasuki Mod Pemulihan, iTunes memaparkan pemberitahuan.

Jika ia muncul, sila gunakan mod Pulihkan dan peranti iPhone akan menjalankan proses pemasangan semula.

Proses Pemulihan memerlukan sambungan internet pada peranti komputer untuk memuat turun iOS terkini yang disokong oleh peranti iPhone.

Sebarang pertanyaan dan masalah boleh contact kami di whatsapp klik link WASAP US HERE

Mecnote Studio Gombak (HQ)
No, Gombak, 15A, Jalan SG 1/6,
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves,Selangor.
Waze: Mecnote Studio - Repair Macbook Board Expert (CLICK MAPS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan