Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 7 Mei 2019



"Apple merancang kemas kini perisian besar di WWDC"  - iOS Dark Mode dan aplikasi iPad di Mac



Apple secara tradisinya menunjukkan kemas kini kepada perisian iOS, Mac, dan smartwatch pada Persidangan Pemaju Worldwide tahunannya (WWDC). Persidangan tahun ini bermula pada 3 Jun, dan menurut satu laporan baru dari Mark Gurman Bloomberg, syarikat itu telah banyak dirancang.


Gurman adalah sumber yang boleh dipercayai untuk berita Apple seperti ini, dan beliau mencadangkan bahawa syarikat itu akan mengumumkan aplikasi baharu dan perisian yang dikemas kini di semua platform utamanya. Pembaharuan seolah-olah lebih berkuasa dan kecil, tetapi jika terdapat tema yang menyeluruh, Apple mahu memastikan aplikasi homegrownnya adalah pilihan yang berdaya maju.

Syarikat itu sepertinya sangat menarik perhatian di kawasan di mana aplikasi pihak ketiga lebih kuat daripada Apple sendiri (eg., Senarai tugasan dan navigasi).

Beberapa berita terbesar termasuk mod gelap rasmi dalam iOS, merubah aplikasi Kesihatan dan Peringatan mudah alih, dan versi Peta yang dikemas kini yang akan lebih bersaing dengan saingan seperti Peta Google. Di watchOS, Apple menambah sokongan langsung untuk App Store, yang bermaksud pemilik Apple Watch akan dapat memasang aplikasi baharu tanpa menggunakan telefon mereka. Dalam macOS, syarikat akan mengumumkan tanaman pertama aplikasi iPad yang dijalankan pada Mac. Oh, dan HomePod harus mendapatkan mod multiuser, dengan respons yang berbeza kepada pengguna yang berbeza.

Lihatlah sorotan laporan Gurman di bawah, tetapi lawati kisah asal jika anda mahu semua butiran yang menarik.




Baru di iOS 13:

-Mod Gelap rasmi akan diaktifkan dari Pusat Kawalan. Pengguna   iOS sebelum ini terpaksa menggunakan penyongsangan warna       untuk mencapai semacam mod gelap.

-Terdapat aplikasi Kesihatan yang dirombak, dengan laman utama  baru untuk aktiviti harian, ciri "kesihatan pendengaran", dan "pengesanan kitaran haid yang lebih komprehensif."

-Apl Peringatan yang dikemas kini mempunyai skrin utama yang baru dengan empat pilihan lalai: tugas yang perlu dilakukan hari ini, tugas yang dijadualkan, tugas yang ditandai, dan semua tugas. Gurman mengatakan kemas kini "lebih baik bersaing dengan beberapa senarai senarai tugasan yang ada di App Store."

-Apl Peta yang dikemas kini mempunyai pilihan yang lebih mudah untuk menetapkan lokasi yang kerap, mewujudkan kumpulan lokasi kegemaran, dan menavigasi ke destinasi yang disyorkan dan lalu.

-Penambahan gambar profil dan nama paparan dalam iMessages termasuk menu khusus untuk menghantar versi pelekat Animoji dan Memoji.

-Cari Rakan Saya dan Cari iPhone Saya akan digabungkan menjadi satu aplikasi. Terdahulu dikabarkan oleh 9to5Mac, ia juga mencadangkan bahawa Apple bekerja pada tag fizikal yang serupa dengan Tile yang membolehkan pengguna mengesan lokasi mana-mana peranti - bukan hanya telefon dan komputer Apple.

-Sokongan asli untuk menggunakan iPad sebagai skrin Mac menengah akan diperkenalkan, yang serupa dengan fungsi yang ditawarkan oleh aplikasi pihak ketiga seperti Luna dan Paparan Duet. Ini juga sebelum ini dikabarkan oleh 9to5Mac.

-Terdapat pilihan kemas kini khusus iPad, termasuk antara muka yang lebih baik untuk multitasking dan skrin utama yang dikemas kini.



Baru di watchOS 6:

-Akses pada peranti App Store bermakna anda akan dapat mengemas kini dan memasang aplikasi baharu tanpa menggunakan apl pendamping Watch di iPhone.

-Apl yang dipindahkan dari IOS termasuk Memo Suara, Buku Apple (untuk buku audio), dan aplikasi Kalkulator.

-Aplikasi baru termasuk Dos untuk peringatan pil dan Kitaran untuk menjejaki kitaran haid akan diperkenalkan.

-Komplikasi baru (termasuk yang menunjukkan umur bateri alat bantuan pendengaran, data hujan, dan bunyi luaran) dan jam tangan baru (termasuk satu dengan nombor yang lebih besar) akan tiba.




Baru di macOS 10.15:

-Aplikasi iPad pada Mac sebelum ini dikhabarkan oleh Bloomberg. Ia melaporkan bahawa Apple akan membenarkan pemaju membuat (pada asasnya) satu aplikasi tunggal yang dijalankan pada iPhone, iPad, dan Mac. Proses ini akan memerlukan beberapa kerja daripada pemaju, walaupun, yang juga perlu menghantar beberapa versi aplikasi ke iOS dan Mac App Stores. Gurman mengatakan ciri itu akan diperluaskan ke aplikasi iPhone "menjelang tahun depan." Apple telah menjadikan aplikasi iOS tersedia di Mac itu sendiri, termasuk Berita dan Stok dengan macOS Mojave.

-Apl Muzik Apple baru boleh menjadi sebahagian daripada pemecahan khabar angin iTunes.

-Apl iPad Apple yang pada mulanya boleh didapati di Mac termasuk aplikasi Podcast dan baru digabungkan Cari aplikasi iPhone / Cari My Friends saya. Masa Skrin Apple, Pintasan Siri, dan aplikatan Pengemaskinian yang diupdate juga akan tersedia di Mac.


Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/iPhone?


Slow
Rosak
Serangan Virus
Jangan risau!! 


Kami boleh bantu menyelesaikan 

masalah anda



Tak tahu dimana lokasi 

MECNOTE UIA Gombak?



Anda boleh hubungi kami melalui:



WhatsApp: Abg M

          Facebook: Mecnote UIA




Anda boleh datang terus ke MECNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG

- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 

- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL

-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS
 9

Tiada ulasan:

Catat Ulasan