Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 7 Mei 2019



"iPhone XS Max review"  - Phone apple paling besar dan mahal


iPhone XS Max

IPhone XS Max (disebutkan 'Ten S Max') adalah telefon pintar terbesar Apple yang pernah dibuat. Dengan paparan 6.5-inci, tidak ada sebarang skrin bezel dan skrin ikonik sekarang ini adalah kehadiran yang menguasai di tangan.

Ia juga menguasai poket, baik dari segi saiz dan harga. Selain menjadi yang terbesar, iPhone XS Max juga merupakan iPhone yang paling mahal setakat ini, dengan Apple menyampaikan telefon bimbit dengan saiz skrin yang menyaingi premium premium unggulan Android.
 
Harga dan ketersediaan iPhone XS Max

-iPhone XS Max 64GB harga: $ 1,099 (£ 1,099, AU $ 1,799)

-iPhone XS Max 256GB: $ 1,249 (£ 1,249, AU $ 2,049)

-iPhone XS Max 512GB: $ 1,449 (£ 1,449, AU $ 2,369)

Seperti yang kita telah membayangkan, ini adalah telefon premium dengan tag harga yang lebih tinggi lagi. IPhone XS Max bermula pada $ 1,099 (£ 1,099, AU $ 1,799) untuk model 64GB, iaitu $ 100 (£ 100, AU $ 170) lebih daripada iPhone XS. Di UK, panduan kami akan membantu anda mencari tawaran terbaik iPhone XS Max atas kontrak.
 
Sekiranya anda mahukan storan dalaman lebih banyak, harga 256GB iPhone XS Max adalah $ 1,249 (£ 1,249, AU $ 2,049), manakala versi 512GB yang paling mahal akan membuat anda mengejutkan $ 1,449 (£ 1,449, AU $ 2,369).

Tidak ada telefon pintar arus perdana yang lebih mahal daripada iPhone 512GB XS Max, meletakkannya dalam liga sendiri dari segi harga. Anda mendapat banyak telefon untuk wang itu - tetapi tidak ada yang menjauhkan diri dari fakta bahawa ia adalah banyak wang yang banyak yang Apple meminta.


Reka bentuk

-Reka bentuk sama seperti iPhone X, tetapi lebih besar

-Sentuhan yang lebih pendek dan sempit daripada iPhone 8 Plus, dengan skrin yang lebih besar
 
Reka bentuk iPhone XS Max adalah menipu. Ambilnya, dan sisi bulat telefon bimbit menjadikannya terasa sangat tebal.

Hasilnya adalah telefon yang tidak duduk dengan selesa di tangan seperti yang mungkin, dan mengingat saiz dan kos Max XS itu adalah telefon yang anda ingin dapat memegang dengan selamat. Ini hanya setengah cerita.
 
Kami membandingkan iPhone XS Max dengan beberapa telefon semasa kajian mendalam kami, termasuk Samsung Galaxy Note 9 (skrin 6.4 inci), OnePlus 6T (6.41-inci) dan Sony Xperia XZ3 (6 inci), dan iPhone berasa lebih tebal, dan kurang ditanam di tangan daripada mereka semua.
 
Perkara yang menarik ialah, iPhone XS Max lebih kurus daripada semua telefon pada 7.7mm sahaja.
 
Alasannya adalah mudah: tepi tirus. Samsung, Sony dan OnePlus semuanya tirus tepi belakang mereka, memberikan kesan peranti yang lebih nipis sementara juga membolehkan mereka duduk lebih baik dalam kelengkungan tangan anda.
 
The XS Max iPhone mempunyai belakang yang sama rata yang sedikit lebih canggung untuk dipegang, dan kami mendapati bahawa jari merah jambu yang diletakkan dengan bijak di bahagian bawah telefon adalah satu kemestian untuk kegunaan satu tangan.
 
Apa yang lebih mengesankan ialah XS Max berjaya memerah paparan 6.5-inci yang besar ke dalam badan yang sentuhan pendek dan sempit (pada 157.5 x 77.4mm) daripada iPhone 8 Plus, yang hanya mempunyai paparan 5.5 inci.

Walaupun iPhone XS Max berasa sedikit chunky di tangan tidak ada mempersoalkan hakikat bahawa anda mendapat sejumlah besar hartanah paparan penuh dengan faktor bentuk yang melakukan pekerjaan yang baik untuk memastikan ia dapat digunakan.

Bingkai keluli di sekeliling luar dan perumusan kaca baru di bahagian depan dan belakang - yang lebih sukar daripada kaca di iPhone X - memberi iPhone XS Max satu pandangan dan rasa premium yang sangat hebat, sementara rintangannya terhadap habuk dan air juga telah dipertingkatkan.

Apple telah meningkatkan perlindungan kepada IP68, membolehkan iPhone XS Max ditenggelamkan kedalam kedalaman sehingga dua meter selama 30 minit tanpa mengalami sebarang kesan buruk. Apple mendakwa ia telah menguji perlindungan dalam beberapa cecair, termasuk air garam, air berklorin, susu, wain dan bir, walaupun kami tidak menasihati sengaja mendedahkan telefon bimbit kepada mana-mana.

Perlu diingat bahawa jaminan Apple, seperti semua pengeluar telefon, tidak melindungi kerosakan kenalan 'cecair', yang bermaksud jika rintangan cecair gagal pada XS Max iPhone anda tidak akan dilindungi.


Tidak ada bicu fon kepala pada iPhone XS Max. Pelabuhan kini mati sepenuhnya selepas Apple membunuh pelancaran iPhone 6S dan iPhone SE selepas iPhone XS (dua telefon bimbit yang terakhir dengan bicu 3.5mm yang boleh didapati di laman web firma itu), yang bermaksud anda mendapat port Lightning terpusat di samping pembesar suara dan lubang mikrofon di dasar iPhone XS Max.

Terdapat sepasang Apple EarPods dengan penyambung kilat di dalam kotak dengan XS Max iPhone, tetapi jika anda memasukkannya ke port kilat di dasar telefon, anda tidak dapat menyambungkan kabel pengecasan kepadanya pada masa yang sama.

Syukurlah, iPhone XS Max juga menyokong pengecasan tanpa wayar, jadi jika anda mempunyai pad pengecasan untuk menyerahkan anda boleh mengangkat telefon bimbit semasa mendengar fon kepala berwayar.

Kekunci kuasa / kunci berada di sebelah kanan Max XS, dan cukup mudah untuk dipukul dengan ibu jari atau telunjuk, manakala kunci kelantangan duduk di bawah suis bisu fizikal di sebelah kiri telefon bimbit.

Pegang kekunci kuasa / kunci ke bawah dan anda akan membawa Siri, yang bermaksud mematikan Max XS iPhone memerlukan anda untuk menahan kekunci kuasa dan jumlah sehingga mesej muncul pada skrin.

Dulang kad SIM terus berada di bawah kekunci ini, tetapi ada ciri baru di dalam XS Max (dan XS) iPhone. Handset ini adalah kad SIM yang dibolehkan, dengan eSIM tertanam di dalam telefon bimbit.

Ini membolehkan anda memasukkan SIM dari pembawa pilihan anda, dan kemudian membolehkan eSIM pada pelan atau pembawa yang berbeza. Perlu diingat bahawa tidak semua syarikat penerbangan menyokong teknologi eSIM, dan ketersediaan berbeza mengikut rantau, jadi pastikan anda menyemak sebelum mendaftar apa-apa.

Keseluruhannya, Apple tidak bergerak jauh dari reka bentuk iPhone X dengan Max XS iPhone, selain daripada meregangkannya sedikit. Walau bagaimanapun, terdapat pilihan warna baru di atas X.

Apple memperkenalkan kemasan emas baru untuk kedua-dua iPhone XS Max dan XS, dan ia sedikit lebih kaya daripada pilihan selesai emas yang lebih halus untuk iPhone 8 dan 8 Plus. Jika anda mendapati emas terlalu banyak, iPhone XS Max juga datang dalam Silver dan Space Grey.

 Paparan

-Paparan OLED 6.5-inci yang besar adalah yang terbesar di iPhone
-Sokongan HDR untuk pengalaman tontonan yang dipertingkatkan

Salah satu perkara utama - baik, satu-satunya perkara utama - yang berbeza mengenai iPhone XS Max berbanding iPhone XS yang lebih kecil adalah skrin, diperpanjang kerana ia adalah 6.5 inci berbanding dengan 5.8 inci daripada 'normal' XS.

Iklan
Saiz skrin itu membuat semua perbezaan walaupun - memegang dua iPhone baru bersebelahan yang anda rasa seperti model yang lebih besar hanya menawarkan begitu, lebih banyak ruang untuk dimainkan.

Ia tidak begitu besar, seperti yang telah kita sebutkan dalam bahagian reka bentuk, memandangkan ia sesuai dengan jejak yang sama seperti model iPhone Plus dalam tempoh empat tahun yang lalu, jadi ketika anda mendapat banyak skrin, ini bukan iPhone besar dalam perbandingan.

Kami masih tidak dijual dengan keperluan untuk HDR sebagai 'mesti' dalam telefon pintar walaupun - menonton Avengers: Perang Infinity pada iPhone XS Max adalah pengalaman yang menyenangkan terima kasih kepada paparan yang lebih besar, tetapi tidak ada saat di mana kita telah dibangkitkan oleh pembiakan warna, atau kontras antara adegan cahaya dan gelap.

Itu bukan untuk mengatakan ia tidak baik, tetapi ia tidak menjatuhkan rahang untuk menjamin membeli telefon ini untuk ciri itu sahaja - walaupun itu berkata, Apple tidak mengenakan premium untuk memiliki kandungannya dalam HDR dari iTunes Store, jadi Sebenarnya ia adalah ciri 'baik-untuk-mempunyai'.



Walau bagaimanapun, kami mendapati bahawa tindakan di dalam filem itu dinilai sedikit adil, yang agak gentar. Pada mulanya kita fikir ini disebabkan oleh bateri yang rendah, tetapi walaupun telefon telah dikenakan sehingga kesan yang sama hadir.

Panel OLED yang membentuk paparan Super Retina HD di iPhone XS Max adalah cerah dan berwarna-warni walaupun, dan mempunyai resolusi 2688 x 1242, yang sama dengan ketumpatan piksel 458ppi. Sudahlah hari-hari di mana kita merungut telefon bimbit Apple kerana berada di belakang masa dari segi resolusi.

Semua piksel tersebut bermakna paparan super tajam, dengan imej dan teks yang diberikan dengan jelas. Apple mendakwa paparan pada iPhone XS Max (dan iPhone XS) menawarkan 60% rangkaian dinamik berbanding iPhone X, menjadikan gambar dan video kelihatan lebih jelas.

Ia mungkin bukannya resolusi QHD yang digemari oleh orang-orang seperti Samsung Galaxy S10, Samsung Galaxy Note 9, Huawei Mate 20 Pro dan Sony Xperia XZ3, tetapi ia lebih tinggi daripada panel pada kebanyakan telefon atas yang lain, seperti OnePlus 6 dan Huawei P20 Pro.



Membandingkan iPhone XS Max bersebelahan dengan Sony Xperia XZ3 bagaimanapun, main semula filem HD kelihatan lebih baik pada Sony.

Apple telah menaik taraf penceramah pada iPhone XS Max untuk menjadi 'lebih luas' dengan menembak bunyi secara langsung di setiap telinga - sukar untuk menguji sepenuhnya ini, tetapi kami mendapati terdapat rumble 'lebih mendalam' dari telefon, dan kualiti bunyi terkesan.

Kualiti imej kelihatan lebih tajam pada XZ3 - sebahagiannya membantu oleh ketumpatan pixel yang unggul - dan ia dapat menarik lebih banyak variasi tonal ketika menonton kandungan gelap daripada XS Max, terima kasih kepada teknologi peningkatan teknologi pintar Sony.


ID muka

-Tiada ID Touch, dengan ID Wajah pilihan biometrik sahaja
-Bukan yang terpantas, tetapi mempunyai integrasi hebat dengan aplikasi perbankan



ID Face adalah biometrik pilihan untuk Apple pada hari ini, menggantikan pengimbas cap jari Touch ID dan membenamkan dirinya dalam kedudukan di bahagian atas paparan.

Apple mengatakan ia lebih selamat, dan sedikit lebih cepat, tetapi ia tidak begitu sempurna. Kami telah menggunakan banyak ciri membuka kunci pada telefon baru-baru ini, dan ID Wajah masih terasa agak perlahan berbanding.

Pilih iPhone XS Max sehingga bangun skrin (atau tekan kekunci kuasa / kunci), dan pada masa yang dibebankan untuk meluncur ke atas untuk membuka kunci telefon, ID Wajah akan mengenali anda.



Ia cukup mudah, tetapi kami telah melihat pengiktirafan yang lebih pantas pada OnePlus 6, dan menghadapi kunci pada telefon itu juga lebih baik jika anda meliriknya dari sudut.

Kelewatan pada XS Max iPhone tidak besar, tetapi ia hanya cukup lama untuk melihat lag kecil jika anda telah menggunakan sistem alternatif. Kami yang mencatatkan Face ID juga berjuang dalam cahaya matahari langsung - yang akan menjadi masalah bagi mana-mana sistem pengenalan wajah - dan ia adalah kes penggunaan di mana pengimbas cap jari tidak akan mempunyai sebarang masalah.

Integrasi ID Wajah ke dalam aplikasi sangat baik, dengan aplikasi perbankan kami menyokong teknologi sebagai pengganti pengimbas cap jari, menjadikannya mudah untuk masuk dengan selamat ke dalam akaun kami.

iOS 12

-OS terkini dari Apple dilengkapi dengan ciri-ciri baru termasuk Waktu Skrin
-Anda akan mahu mendayakan 'Kebolehcapaian' dalam Tetapan untuk penggunaan satu tangan yang lebih baik

IPhone XS Max tiba dengan sistem operasi iOS 12 Apple yang baru, dengan tambahan sedikit berguna seperti pemberitahuan berkumpulan dan mudah untuk mengakses (dan menguruskan) tetingkap pelbagai tugas yang tiba bersama-sama dengan ciri yang lebih besar seperti Waktu Skrin, yang menjejak berapa kerap anda gunakan telefon anda dan apa yang anda gunakan untuknya.

Dari menu Waktu Skrin dalam tetapan, anda boleh menetapkan had penggunaan anda, membantu anda menggunakan telefon anda kurang. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai Waktu Skrin, ciri-ciri baru lain dalam IOS, dan bagaimana perisian tersebut berfungsi pada telefon bimbit XS baru, dalam kajian XS iPhone kami dan penjelasan iOS 12.

Perlu diingat juga bahawa sejak melancarkan iPhone XS Max telah dikemas kini kepada iOS 12.1.4, mendapat emoji tambahan dan FaceTime Group dalam proses. iOS 12.2 juga ditetapkan untuk mendarat tidak lama lagi.

Seperti pada iPhone X, satu ciri ternyata tidak hadir dari tiga peranti baru Apple: butang rumah. Bukan sahaja itu bermakna tidak ada pengimbas cap jari Touch ID - ID Wajah telah anda dilindungi dengan baik pada XS Max iPhone - tiada butang rumah sama sekali.

Sebaliknya anda dikehendaki menggunakan navigasi isyarat baru Apple, yang diperkenalkan dengan iPhone X tanpa butang. Walaupun ada yang kecewa dengan kekurangan butang fizikal di bahagian depan iPhone XS Max, berita baiknya ialah input gerak isyarat mudah dipelajari.

Anda meluncur di mana-mana di sepanjang bahagian bawah skrin untuk keluar dari aplikasi, sambil memanjangkan leretan ini membawa anda ke dalam tetingkap berbilang tugas, di mana anda boleh melompat di antara, dan mengalih keluar aplikasi daripada, senarai lakaran sisi bergulir kecil.


Ia cukup banyak perniagaan seperti biasa, tetapi peningkatan saiz iPhone XS Max menyajikan masalahnya sendiri - terutamanya, cuba mencapai bahagian atas paparan.

Jangan sekali-kali jari kami menemui skrin tinggi seperti pada iPhone, dan merentangkan ibu jari kami ke arah kedudukan tidak mudah, terutamanya apabila memegang telefon dalam satu tangan.

Pada model Plus masa lalu Apple, klik dua kali butang rumah akan menarik skrin turun 50%, membolehkan anda untuk mengetuk tindakan yang diperlukan di bahagian atas skrin. Ciri ini dikenali sebagai Kebolehcapaian, tetapi anehnya pada iPhone XS Max - boleh dikatakan telefon di mana ia paling diperlukan - ia tidak dihidupkan secara lalai.

Di sana, dalam Tetapan> Kebolehcapaian, dan bukannya mengklik dua kali butang rumah, anda meluncur ke bawah, di bahagian bawah skrin untuk mengambilnya. Apabila didayakan, ia mudah digunakan - kami berhujah lebih mudah daripada mengklik dua kali butang rumah - dan menjadikan satu tangan menggunakan lebih banyak yang boleh dicapai.

Dengan lebih banyak hartanah skrin ia menyediakan lebih banyak ruang untuk aplikasi, dan Apple telah memanfaatkan ini dalam beberapa aplikasi sendiri. Hidupkan iPhone XS Max ke landskap dan anda akan mendapat pandangan berpecah dalam aplikasi Kalendar dan Mesej, membolehkan anda melihat lebih banyak maklumat dengan skrin dibahagikan kepada separuh.

Ia berguna, tetapi terhad kepada hanya beberapa aplikasi; namun fungsi split-view ini mungkin akan dilaksanakan oleh lebih banyak pemaju dalam beberapa bulan akan datang apabila XS Max mula masuk ke tangan pengguna.

Pemaju adalah pengekodan khusus untuk skrin besar iPhone XS Max dengan lebih banyak cara. Satu contoh adalah laman web Nat Geo, yang membuat semula apabila anda berpindah ke mod landskap, mengambil kesempatan daripada lebar paparan penuh untuk pengalaman penyemakan imbas yang dipertingkatkan.

Kemungkinannya adalah bahawa dalam pengalaman bulan-bulan yang berlatarbelakang pengalaman di iPhone XS Max hanya akan menjadi lebih baik apabila lebih banyak pemaju melihat untuk mengambil kesempatan daripada hartanah skrin tambahan.

A12 bionik cip

-Cip baru Apple 40% lebih cekap dan 50% lebih berkuasa
-Keputusan dalam navigasi bendalir dan masa beban aplikasi pantas

IPhone XS Max dikuasakan oleh cip Bionic A12 yang baru di Apple, yang menjanjikan 40% lebih cekap dari model tahun lepas, manakala GPU dikatakan 50% lebih kuat daripada cip Bionic A11 di iPhone X.

Iklan
Menggunakan XS Max di sebelah X, jelas bahawa telefon bimbit baru mempunyai pemukul peranti berkuasa A11. Dari navigasi umum di sekitar telefon bimbit, untuk menyunting pencahayaan dalam tembakan potret, untuk memuatkan permainan seperti Clash Royale dan PUBG, XS Max iPhone terasa lebih cepat.

Kami menjalankan ujian Geekbench 4 CPU pada iPhone XS Max, dan keluar dengan skor multi-teras rata-rata 11,465.

Itu lebih tinggi daripada iPhone X (dan setiap perdana Android), yang mencetak purata 10,247, dengan jelas menggambarkan peningkatan yang dibuat oleh Apple dengan cip Bionic A12.

Apakah ini bermakna bahawa menavigasi iOS 12 pada iPhone XS Max adalah pengalaman yang bersih, licin, tanpa tanda-tanda kelembapan.

Ini adalah sebahagian daripada integrasi perkakasan dan perisian Apple yang sangat baik, dan kami mengharapkan prestasi berada di tahap ini beberapa bulan untuk menggunakan telefon.

Kami akan mengemas kini ulasan ini sepanjang hayat iPhone XS Max, jadi anda akan dapat melihat jika prestasi boleh diteruskan pada tahap tinggi ini - dan untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai chipset baru, lihat bahagian dalam in- kedalaman iPhone XS mendalam.

Hayat bateri

-Hayat bateri yang lebih baik daripada iPhone X
-Bertahan sepanjang hari dengan satu pertuduhan

Hayat bateri telah lama menjadi titik perbalahan bagi iPhone, tetapi iPhone XS Max mempunyai beberapa perkara yang memihak kepada jabatan ini.

Iklan
Pertama, cip Bionik A12 yang lebih cekap kuasa baru - yang juga mendarat di iPhone XS dan iPhone XR - yang sepatutnya dapat eke kehidupan tambahan dari setiap mAh dalam pek kuasa.

Kedua, ada pek kuasa itu sendiri. Ia dikatakan 3,174mAh, yang lebih besar daripada 2,691mAh yang terdapat di dalam iPhone 8 Plus, dan menjadikannya bateri terbesar Apple yang pernah dimasukkan ke dalam telefon.

Apple mengatakan bahawa bateri iPhone XS Max menawarkan tambahan kuasa 90 minit ke atas iPhone X. Walaupun tidak jelas bagaimana Apple tiba pada angka itu, kita boleh yakin tentang satu perkara: iPhone XS Max boleh bertahan sehari dengan caj tunggal dengan penggunaan sederhana dan tinggi.

Itulah dengan kami mengambil alih telefon pada pukul 7 pagi, dan kemudian memasangnya tepat sebelum tengah malam dengan hanya beberapa peratus yang tersisa dalam tangki dan mod kuasa rendah yang dibolehkan.


Penggunaan kami pada umumnya terdiri daripada beberapa jam permainan, beberapa jam muzik dan podcast streaming, gabungan media sosial, e-mel, pelayaran web, mesej dan aktiviti panggilan, serta beberapa snaps di sana sini. Kami juga mempunyai Apple Watch 3 yang disambungkan semasa tempoh kajian keseluruhan.

Sekiranya anda akan menolak telefon bimbit dengan aplikasi yang intensif seperti PUBG, bateri akan mengambil lebih banyak pengadukan, tetapi masih tidak akan menjadi longkang utama.

Beberapa jam penggunaan hotspot pada iPhone XS Max bagaimanapun, akhirnya berakhir dengan ia mati pada sekitar jam 7 malam, jadi jika anda bergantung pada telefon anda untuk menyediakan sambungan internet ke peranti anda yang lain, anda perlu membawa pengisi bateri dengan anda .

Ini bukan telefon yang akan berlangsung selama sehari setengah hingga dua hari dengan penggunaan yang sederhana, tetapi jika anda kurang intensif maka ini mungkin terjadi pada hari-hari yang lebih ringan kami berjaya menuju ke tempat tidur dengan sekurang-kurangnya 30% dari baki kuasa.

Walau bagaimanapun, jika anda pengguna yang lebih ringan pada umumnya anda mungkin mahu memegang untuk XR iPhone, yang masih menawarkan skrin besar, tetapi harga yang lebih rendah yang mungkin lebih sesuai dengan corak penggunaan anda.

Max XS iPhone berada di sana untuk menyiarkan video dan main permainan, dengan bateri yang sepatutnya membuat anda terus sepanjang hari dengan aktiviti intensif ini.

Pengecasan tanpa wayar adalah mudah jika anda telah mengecas pad, tetapi mereka perlu dibeli secara berasingan, seperti halnya blok pengisian cepat yang akan membolehkan anda menjahit iPhone anda dalam masa dua kali ganda - ini dikabarkan akan datang dalam kotak dengan pasangan XS iPhone baru, tetapi tidak menjadi kenyataan.


Kamera

Di permukaan kelihatannya iPhone XS Max mempunyai kamera yang sama dengan iPhone X.

Modul menonjol di bahagian belakang telefon bimbit masih menempatkan dua snappers 12MP dalam timbunan menegak, dipisahkan oleh denyar Tegar Sejenak Quad-LED.

Seperti sebelum satu kamera telephoto dan sudut lebar yang lain, dengan f / 1.8 dan f / 2.4 apertures yang sama, tetapi terdapat perbezaan utama.

XS Max dan XS iPhone mempunyai ciri HDR Pintar, mod yang lebih baik di atas 'HDR' standard di X, yang meningkatkan tangkapan dengan kontrak yang tinggi, memastikan semua bidang foto dinyalakan dengan baik dan terperinci.

Saiz piksel juga telah meningkat dalam persediaan dual kamera terbaru Apple, yang membolehkan iPhone XS Max menarik lebih banyak cahaya, yang menghasilkan prestasi rendah cahaya yang lebih baik.



Aplikasi kamera Apple mudah digunakan, dengan tetapan tetap minimum untuk pengalaman menembak intuitif dan mudah.

Anda boleh melompat dengan pantas di antara tahap 'zoom' dua dengan mengetik ikon '1x' di skrin yang akan membawa anda lebih dekat ke subjek anda tanpa memberi kesan negatif kepada kualiti.

Slaid ke mod potret dan snap gambar dan anda akan dapati terdapat satu lagi ciri baru di kedai untuk anda di Max XS iPhone.

Sebaik sahaja anda telah mengambil potret potret, pergi ke galeri dan ketik edit. Anda kemudian akan dibentangkan dengan slider di bahagian bawah imej, yang membolehkan anda menyesuaikan tahap blur latar belakang.

Ini adalah sesuatu yang telah kita lihat pada beberapa telefon Android sejak bertahun-tahun, tetapi ia adalah kali pertama ciri telah dilaksanakan pada iPhone, dan ia merupakan tambahan yang mengalu-alukan.



Melangkah ke hadapan, dan kamera 7MP juga telah dinaik taraf untuk snapper selfie di iPhone X.

Ia juga mendapat manfaat daripada mod HDR Smart baru, dan mendapat penambahan mod potret. Walaupun kamera belakang menangkap kedalaman dalam tembakan untuk kesan blur semulajadi, kamera depan berfungsi dengan kesan bokeh secara digital.

Hasilnya sangat baik, tetapi ia tidak begitu mahir memotong subjek. Messy, rambut berbulu boleh menipu, dan kadang-kadang kesan kabur boleh tumpah sedikit ke pinggir latar depan.

All-in-all, dual-camera pada iPhone XS Max adalah peningkatan kecil di atas iPhone X. Jika anda melihat dengan teliti pada pameran adegan yang sama pada setiap handset anda akan melihat perbezaan, tetapi ini bukan melompat ke hadapan dalam fotografi telefon pintar.

Untuk melihat lebih terperinci persediaan kamera baru Apple, lihatlah tinjauan kamera XS iPhone kami, kerana telefon ini mempunyai kamera yang sama.


Putusan

XS Max iPhone adalah sesuatu yang istimewa. Ini adalah kali pertama Apple telah benar-benar menolak sempadan saiz skrinnya, dan dengan menawarkan paparan 6.5-inci yang besar ia menjadikan telefon pintarnya menarik kepada segmen baru pelanggan berpotensi.

App Store Apple dan iTunes dipenuhi dengan aplikasi, permainan, filem dan rancangan TV yang hebat, dan firma kini, akhirnya, mempunyai telefon bimbit yang benar-benar boleh membuat kebanyakan mereka terima kasih kepada skrin besar pada iPhone XS Max.

Estet skrin tambahan akan menjadi muzik kepada telinga para pemain, manakala sokongan HDR akan membantu mereka yang ketagih dengan video Netflix dan Amazon Prime - dan sementara skrin XS Max iPhone bukanlah yang terbaik di pasaran, ia adalah skrin terbaik pada sebuah iPhone, pernah.

Kemas kini Apple ke kamera belakang (di atas iPhone X) adalah minimum, tetapi keupayaan untuk melaraskan latar belakang kabur pada tembakan potret dan mod HDR Pintar yang lebih baik menawarkan lebih banyak fleksibiliti dan kualiti imej yang akhirnya lebih baik.

Dan manakala iPhone XS Max adalah telefon yang besar, ia juga sangat padat. Ini sentuhan yang lebih kecil daripada iPhone 8 Plus, tetapi mempunyai paparan yang jauh lebih besar (6.5 inci vs 5.5 inci). Ia masih akan menguasai tangan anda, tetapi ia tidak sepatutnya seperti yang anda harapkan untuk telefon dengan skrin saiz ini.

Akhirnya, itu adalah harga iPhone XS Max yang kemungkinan akan menjadi titik melekat bagi banyak orang. Tidak semestinya tidak menjauhkan diri dari fakta bahawa ini adalah telefon pintar yang sangat mahal.

IPhone XS menawarkan segala-galanya yang Max memaparkan paparan 6.5-inci, kurang, manakala XR iPhone baru mempunyai paparan 6.1 inci dan bahkan harga harga yang lebih rendah, walaupun ia membuat kompromi di kawasan lain.


Untuk Siapa?

IPhone XS Max adalah untuk mereka yang mencari puncak telefon pintar Apple. Firma itu tidak pernah menawarkan telefon bimbit dengan skrin yang besar seperti yang ada di iPhone XS Max, dan itu sahaja akan mempunyai pengguna kuasa, pemain dan streamer video yang melonjak sedikit.

Anda perlu dana untuk membiayai pelaburan XS Max anda, jadi jika anda mempunyai anggaran yang ketat, anda mungkin ingin mempertimbangkan XR iPhone yang lebih murah.

Walau bagaimanapun, jika wang bukanlah objek dan anda mahukan skrin terbaik Apple pernah meletakkan pada iPhone, XS Max adalah telefon anda.

Patutkah saya membelinya?

XS Max iPhone adalah telefon pintar premium yang kelihatan dan merasakan bahagiannya. Pasti mahal, tetapi jika belanjawan anda terbentang, anda tidak akan kecewa dengan apa yang anda dapatkan sebagai balasannya.

Seperti yang telah kami sebutkan, anda tidak akan dapat melihat skrin yang lebih baik pada iPhone, dan terdapat banyak kuasa di dalam telefon bimbit, yang sepatutnya memastikan prestasi tetap tinggi sepanjang hayatnya.



Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/iPhone?


Slow
Rosak
Serangan Virus
Jangan risau!! 


Kami boleh bantu menyelesaikan 

masalah anda



Tak tahu dimana lokasi 

MECNOTE UIA Gombak?



Anda boleh hubungi kami melalui:



WhatsApp: Abg M

          Facebook: Mecnote UIA




Anda boleh datang terus ke MECNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG

- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 

- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL

-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS
 9

Tiada ulasan:

Catat Ulasan