Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana Speaker Macbook Pro 13" Retina Selalu Pecah Atau 'Crackling'?

Cari Model Mac

Khamis, 14 Mac 2019

Bagaimana Speaker Macbook Pro 13" Retina Selalu Pecah Atau 'Crackling'?

"Model A1502 Selalu Speaker Pecah Macbook Pro 13' " - Ini cara atasinya






Mecnote.com - (Solved) Speaker Macbook pro pecah bunyinya adalah satu masalah yang sering dihadapi oleh pengguna Macbook dan pelanggan kami yang perlukan bantuan untuk membaiki Speaker Macbook mereka.








Ramai yang mengetahui bahawa speaker merupakan komponen yang agak penting didalam suatu laptop. Dengan bunyi speaker yang pecah atau crackling boleh menyebabkan speaker macbook gagal untuk memberi sound pada tahap maksimum.

 Bagaimana Speaker Macbook boleh pecah?




Biasanya Speaker Macbook Pro akan pecah disebabkan rubber dan plastik ye sudah terkoyak atau pun sudah pecah woofer plastiknya.

 Apa punca boleh pecah speaker plastik tu?


Kebiasaanya plastik yang reput pada speaker tersebut yang boleh menyebabkan speaker anda cepat rosak dan plastik pada speaker itu pecah.
Selalunya kita buka volume tinggi maka sound akan bergetar untuk hasilkan bass dan hasil getaran yang kuat pada suhu yang tidak sesuai sejuk mahupun panas boleh buatkan plastik itu cepat merekah dan reput atau pecah dari speaker tersebut.

 Boleh repair ke Speaker Macbook Pro Pecah / Crack / Rattle ni?


Boleh direpair atau ditukar baru speaker replacement yang baru. Kerana kebanyakan speaker baru OEM telah menggunakan getah atau silicon yang menyebabkan speaker boleh bertahan lama berbanding plastik dan getah lembut yang digunakan pada speaker asal.

Kalau direpair bagaimana?

Kalau direpair kita akan letakkan gam silicon pada tempat yang sudah merekah dan mereput tersebut. Atau lebih baik adalah tukar speaker baru bagi ketahanan dan jaminan yang disediakan






Ada masalah ,tanya kami - Tanya Kami Tentang Mac 
Expert in Mac
Mecnote

Jika anda sendiri ada masalah tentang Macbook? Tanya Kami.


Mecnote (Gombak)

No. 15a Jalan SG 1/6 ,
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves
Selangor , Malaysia
waze : Mecnote 
Landmark : Mcd Sri Gombak


Careline : 03-61770131
fb : Mecnote
Whatsapp : 0108025651
bit.ly/wasapgombak




1 ulasan: