Macbook Repair - Mecnote: Kenapa bateri iphone anda cepat habis atau drain

Cari Model Mac

Rabu, 12 Disember 2018

Kenapa bateri iphone anda cepat habis atau drain

Seperti yang kita tahu penggunaan smart phone semakin berleluasa di dalam negara kita. Dan berlakunya masalah penggunaan bateri juga banyak kerana pembuatan kerja yang selalu dilakukan. Contohnya melihat emel mahupun melihat aplikasi lain. Kebanyakkan pengguna hanya menggunakan sahaja. Dan masalah bateri kerap berlaku kerana pengguna akan mengetahui bateri mereka cepat habis ataupun drain. 

Di sini kami akan menunjukkan kenapa bateri anda cepat habis ataupun cepat drain. Bagi pengguna iphone 6 dan ke atas anda boleh melihat design bateri kapasiti anda di dalam setting








Anda sendiri boleh melihat maximum kapasiti bateri iphone anda. Jika maximum kapasiti anda 100% itu bermakna bateri iphone anda dalam keadaan yang baik. Manakala jika design maksimum kapasiti anda kurang daripada 100% ini bermakna bateri anda mengalami masalah. Ini yang menyebabkan bateri anda cepat habis dan drain dengan begitu cepat.




Jangan risau utk pengguna iphone 5s dan ke bawah anda boleh mencari aplikasi untuk check bateri anda. Battery Life Doctor. Aplikasi ini boleh di dapati di dalam app store anda. 




Di dalam aplikasi ini anda boleh melihat dengan lebih jelas berapa design kapasiti untuk iphone anda dengan lebih detail. 




Anda hanya perlu klik pada detail dan aplikasi ini akan menunjukkan kesemua tentang bateri anda. 











Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005


Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari


























Tiada ulasan:

Catat Ulasan