Macbook Repair - Mecnote: Soft Reset Apple iPhone 7 dan 7 Plus

Cari Model Mac

Rabu, 12 Disember 2018

Soft Reset Apple iPhone 7 dan 7 Plus

Apa itu Soft Reset?


Soft Reset adalah cara untuk reset sebarang data atau masalah yang bersifat sementara dalam RAM telefon pintar dan berupaya baikpulih sistem yang tidak berfungsi semasa telefon pintar dalam operasi.

Pendek kata, kalau guna laptop atau komputer, biasanya pengguna akan "Restart" untuk membaikpulih sistem yang tidak berfungsi semasa ia masih beroperasi.


Langkah 1

Tekan dan HOLD Power Button di iPhone 7 atau 7 Plus anda.


Langkah 2

Tekan dan HOLD Volume Down Button di iPhone 7 atau 7 Plus anda. Tekan Volume Down Button dengan Power Button (Langkah 1) serentak.





Langkah 3

Secara keseluruhannya, posisikan tangan dan jari anda seperti di dalam gambar di bawah. Tekan dan HOLD button tadi sehingga logo  muncul di skrin iPhone anda.




Cara Untuk Berhubung Dengan Kami?


Anda boleh hubungi kami melalui WhatsApp, Facebook Messenger dan Call kami untuk sebarang pertanyaan mengenai pembaikian, baikpulih atau naiktaraf sistem dan prestasi MacBook, iMac, Laptop dan PC anda.


Mecnote Studio Setapak (Temporary)
No.15A, Jalan SG 1/6
Taman Sri Gombak
68100 Batu Caves
Selangor Darul Ehsan 

Call/WhatsApp
WhatsApp (Awie) / WhatsApp (Bie)


Waze
Mecnote Studio - Repair MacBook Board Expert




Our Location




____________________
Perhatian

Mecnote Studio Setapak krew beroperasi di HQ yang menyediakan perkhidmatan runner. Runner akan mengambil MacBook dan iMac pelanggan ke HQ untuk sebarang servis yang dipinta dan akan menghantarnya semula setelah servis siap dilakuan. Tiada sebarang servis dilakukan secara "Face-to-Face".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan