Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Rabu, 14 Februari 2018


Berapa Kali Sepatutnya Anda Membersihkan Laptop?

If you use your laptop outside, you should clean it often.


Tidak seperti laptop yang kekal dalam persekitaran yang terkawal, komputer riba pergi ke mana sahaja kita pergi, ini meletakkan mereka dengan risiko yang besar untuk memperoleh habuk, kotoran dan serpihan. Komputer riba yang kotor boleh menjadi tempat pembiakan bakteria, terutamanya jika anda cenderung menggunakan komputer riba di tempat awam seperti kedai kopi dan kedai buku. Mengekalkan jadual pembersihan tetap adalah cara terbaik untuk memastikan prestasi komputer riba anda dan melindungi diri anda daripada kuman berbahaya.


Kebimbangan

Image result for laptop berhabuk








Komputer riba yang kotor menimbulkan beberapa masalah. Debu dan kotoran yang tidak diingini boleh menyumbat kipas penyejuk komputer riba dan menyumbang kepada potensi yang terlalu panas. Habuk, rambut haiwan kesayangan dan zarah makanan boleh mengumpul antara kunci, menjadikan papan kekunci tidak bertindak balas. Minuman yang tumpah meninggalkan sisa melekit yang menghalang fungsi papan kekunci. Walaupun operasi komputer riba yang betul meninggalkan papan kekunci yang mudah terdedah kepada bakteria dan kuman, semuanya boleh dipindahkan dari tangan anda ke mata anda, mulut anda atau makanan yang anda makan jika langkah berjaga-jaga yang betul tidak diikuti.




Kekerapan


Berapa kerap anda perlu membersihkan komputer riba anda bergantung pada cara dan di mana anda menggunakannya. Sekiranya anda hanya menggunakan komputer riba dalam persekitaran yang terkawal dan bersih, anda hanya perlu membersihkannya setiap tiga bulan. Walau bagaimanapun, jika anda berkongsi komputer riba atau menggunakannya di tempat awam dan pelbagai persekitaran, pembersihan bulanan tetap harus menjadi amalan biasa. Sekiranya anda merokok, mempunyai haiwan kesayangan atau cenderung makan berhampiran komputer riba anda, pembersihan mingguan yang cepat dapat memberi manfaat kepada anda dan komputer riba anda.


BekalanImage result for cleaning laptop

Pembersihan komputer riba yang teliti memerlukan kain lembut, tanpa kain dan beberapa air atau menggosok alkohol. Kapas kapas juga berguna untuk pembersihan antara kunci dan sepanjang lipit plastik. Vakum mudah alih boleh membuktikan tidak ternilai untuk menghisap kotoran dan serpihan dari antara kunci dan dari lubang sesak dan peminat penyejuk tersumbat.

Amaran

Memilih hanya air atau menggosok alkohol ke atas pelarut lain yang boleh membuktikan merosakkan komponen plastik. Jangan sekali-kali tuangkan air atau menggosok alkohol secara langsung pada komputer riba. Sebaliknya, celupkan kain itu ke pembersih yang dipilih dan kemudian gosok laptop bersih. Gunakan kekosongan yang dikendalikan bateri mudah alih berbanding peranti elektrik yang boleh menjana elektrik statik yang berbahaya.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan