Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Rabu, 14 Februari 2018

Bahaya Meletakkan Laptop di Riba AndaImage result for dangerous laptop on your lap
Walaupun nama Laptop menunjukkan bahawa pangkuan anda adalah tempat yang sesuai untuk komputer riba anda. Tetapi sementara itu sudah tentu mudah untuk menyimpan komputer riba anda di pangkuan anda, kemudahan mungkin tidak bernilai akibatnya. Penyakit berkisar pada keparahan dari perubahan warna kulit cetek kepada isu-isu kesuburan yang berpotensi, membuat topik ini memberi perhatian kepada jika anda sering menggunakan komputer riba di pangkuan anda.


 Sindrom Kulit ToastedImage result for Sindrom Kulit Toasted

Apabila menggunakan berat atau menuntut, komputer riba kerap dipanaskan sebagai akibat daripada komponen dalaman yang bekerja keras untuk melaksanakan tugas yang diminta. Mana-mana peminat PC yang bermain di komputer riba boleh membuktikan isu panas. Pendedahan kepada haba ini boleh menyebabkan keadaan yang secara saintifik dikenali sebagai "erythema ab igne," tetapi lebih sering disebut sebagai "sindrom kaki panggang." Kawasan yang terjejas berkembang menjadi merah jambu atau ruam merah. Keadaan ini berkembang dari masa ke masa, walaupun berapa lama bergantung kepada berapa kerap anda menggunakan komputer riba anda di pangkuan anda, dan berapa kerap ia menjadi terlalu panas. The Stanford Daily menunjukkan bahawa keadaan ini kebanyakannya estetik dan mencegah pendedahan selanjutnya akan menyebabkan keadaan menjadi pudar.

Isu Kesuburan LelakiImage result for Isu Kesuburan Lelaki

Mungkin risiko paling serius yang berkaitan dengan penggunaan komputer riba melibatkan kesuburan lelaki. Skrotum sangat rapuh dan disesuaikan untuk kekal pada suhu yang relatif sama dalam pelbagai keadaan.
Walau bagaimanapun, menetapkan komputer riba di pangkuan anda boleh memotong aliran udara ke kawasan yang penting dan memerangkap testikel anda berhampiran dengan haba yang dihasilkan komputer riba anda. Urologi Yelim Sheynkin memberi amaran kepada Reuters bahawa suhu scrotal dapat mencapai paras yang tidak selamat dengan hanya 10 hingga 15 minit pendedahan.
Memperluas kaki untuk menyediakan aliran udara yang lebih baik dan menggunakan pad lap hanya tertunda kenaikan suhu testis hingga kira-kira 30 minit.

Risiko Kanser Jangka PanjangImage result for cancer

Memandangkan komputer riba adalah teknologi yang agak baru, hanya terdapat data yang belum cukup untuk menentukan sama ada terdapat sebarang risiko kesihatan jangka panjang. Dermatologi Anthony J.
Mancini memberi amaran kepada CBS News New York bahawa "keradangan kulit berpanjangan berpotensi meningkatkan peluang untuk kanser kulit sel skuam, yang lebih agresif daripada kanser kulit yang paling biasa." Sebaliknya, David Ping, profesor klinik dermatologi di Stanford,
panggilan pembangunan kanser sel skuamus "sangat tidak mungkin" dalam kes ini.


PencegahanImage result for dangerous laptop on your lap

Mujurlah, menghalang masalah ini daripada berlaku kepada anda adalah perkara mudah untuk mengubah penggunaan komputer riba. Daripada memegang komputer riba secara langsung di atas pangkuan anda, cuba duduk di meja di mana komputer riba tidak mempunyai hubungan dengan kaki anda. Jika anda benar-benar tidak mahu melepaskan penggunaan lap, pertimbangkan untuk membeli pad pendinginan laptop atau berdiri. Pad penyejuk atau peminat akan membantu melindungi daripada sindrom kulit yang dibakar, tetapi Reuters memberi amaran bahawa ia tidak akan mencukupi untuk mencegah kenaikan suhu testis.



Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan