Macbook Repair - Mecnote: Memasang Aplikasi Mac

Cari Model Mac

Rabu, 31 Januari 2018

Memasang Aplikasi Mac

Memasang Aplikasi Mac

Memasang aplikasi pada Mac sememangnya indah! Mac OS X menjadikan proses pemasangan sepotong kek!

Bagaimana anda perlu memasang aplikasi mungkin berbeza-beza bergantung pada penyelesaian apa yang pemaju aplikasi mendapati paling sesuai. Kami akan membimbing anda melalui mereka semua.

Imej cakera + permohonan
Adalah sangat umum bahawa aplikasi dimasukkan ke dalam apa yang dipanggil "imej cakera". Kadang-kadang anda perlu mengklik fail (nyatakan 1) untuk mengekstrak imej cakera, tetapi imej cakera sering melakukan ini dengan sendirinya (goesdirectly menyatakan 2, itu bermakna).

 

Anda hanya kliknya (ikon negeri 2) dan di dalamnya anda akan menemui permohonan anda.

Mengharapkan masalah? Jangan! Apa yang perlu anda lakukan sekarang ialah seret aplikasi yang dimuat turun ke dalam folder Aplikasi anda dan ia akan disalin (dipasang). Perhatikan bahawa anda tidak perlu memasukkannya ke dalam folder aplikasi, tetapi mungkin tempat yang paling mudah untuk meletakkan aplikasi anda.

 

Apabila proses penyalinan selesai, anda boleh membuang fail imej cakera (mungkin terdapat dua fail - lihat di atas) dengan menyeretnya ke sampah. Ambil perhatian bahawa Mac OS X memanggilnya "melepaskan imej cakera" dan bukan "membuang imej cakera". Anda akan melihat bahawa tong sampah kelihatan berbeza apabila anda menyeret fail, tetapi jangan risau, lepaskan fail dan akan hilang.

Anda kini boleh mencari aplikasi anda dalam folder Aplikasi. Jika anda mahu, anda boleh menyeretnya ke dermaga supaya pintasan dibuat.

Pemasang
Sesetengah aplikasi perlu meletakkan beberapa fail dalam folder yang berbeza pada Mac anda. Untuk membuat proses lebih mudah, pemaju aplikasi ini sering membuat pemasang.

 

Apabila anda memuat turun aplikasi dan mengandungi pemasang, cuma klik pemasang dan anda akan dibimbing melalui keseluruhan proses.


Apabila aplikasi dipasang, anda boleh membuang pemasangnya.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan