Macbook Repair - Mecnote: MacBook saya Sentiasa Terlalu panas

Cari Model Mac

Isnin, 29 Januari 2018

MacBook saya Sentiasa Terlalu panas

MacBook saya Sentiasa Terlalu panas


Sekiranya suhu di dalam MacBook panas terlalu panas, ia boleh merosakkan komponen sensitif secara kekal di dalam komputer riba. Oleh itu, adalah penting untuk memastikan MacBook anda seram mungkin untuk mengelakkan kerosakan dan juga untuk memanjangkan hayat mesin. Anda boleh mengenali apabila MacBook anda terlalu panas kerana kes terasa panas dan prestasi sistem berkurangan. Anda boleh mengambil beberapa langkah untuk mengurangkan masalah pemanasan dan mencegahnya daripada berlaku.

1. Lumpuhkan Item Masuk. Ini adalah aplikasi yang dimulakan secara automatik apabila anda log masuk ke MacBook anda. Terlalu banyak aplikasi yang dijalankan secara serentak boleh menyebabkan MacBook anda menjadi terlalu panas. Klik ikon "Apple" di sudut kiri atas desktop pada MacBook anda, kemudian pilih "Keutamaan Sistem" dari menu lungsur. Klik "Akaun," kemudian klik "Item Masuk." Pilih item dari senarai yang anda tidak mahu bermula secara automatik, kemudian klik butang "-". Ulangi proses untuk sebarang item yang anda mahu berhenti.

2. Letakkan MacBook anda pada permukaan pepejal dan rata..Permukaan lembut, seperti selimut atau katil, boleh menyekat lubang pada komputer MacBook anda, yang akan menyebabkan komputer riba terlalu panas.

3. Gunakan penyejuk komputer riba, yang terdiri daripada dulang yang diperbuat daripada logam atau plastik keras yang menaikkan MacBook anda di atas kawasan kerja. Ketinggian ini meningkatkan aliran udara ke bahagian bawah komputer riba, yang menghalangi terlalu panas. Di samping itu, beberapa penyejuk komputer riba mempunyai peminat terbina dalam, yang menyediakan aliran udara tambahan untuk membantu menyejukkan komputer riba.


4. Spray udara termampat ke ruang udara di MacBook anda. Jika lubang udara menjadi tersumbat dengan habuk, ia boleh menjadi terlalu panas kerana udara panas di dalam komputer riba tidak disebarkan. Sempar semburan udara terkawal ke dalam lubang.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS




Tiada ulasan:

Catat Ulasan