Macbook Repair - Mecnote: Apakah Tanda-tanda Bahawa Pro Macbook Hampir-hampir Mati?

Cari Model Mac

Isnin, 29 Januari 2018

Apakah Tanda-tanda Bahawa Pro Macbook Hampir-hampir Mati?

Apakah Tanda-tanda Bahawa Pro Macbook Hampir-hampir Mati?


Jika anda bimbang tentang MacBook Pro yang mati pada anda, ia membantu untuk mengetahui tanda-tanda komputer penuaan supaya anda dapat mempersiapkan yang paling teruk dan melakukan penyesuaian seperti yang diperlukan. Walaupun tidak menyakitkan untuk mendengar bunyi-bunyi pengisaran atau untuk memberi perhatian kepada semua prestasi, perisian seperti Utiliti Disk, yang disertakan pada MacBook Pro anda, menunjukkan kesihatan cakera keras anda dalam istilah yang lebih bermakna. Walaupun tidak mengukur 100 peratus tepat, ia adalah salah satu daripada beberapa tanda aras yang berguna yang boleh anda gunakan untuk menilai keadaan anda.

Status Cakera Keras
Jika cakera keras anda lebih tua daripada satu atau dua tahun, anda perlu mengesahkan dan membaikinya dengan Utiliti Cakera dengan kerap. Mengesahkan cakera keras anda membongkar isu yang berpotensi untuk membaiki dan mungkin menghalang cakera keras anda daripada terhempas. Apabila kesilapan menumpuk, respons respons pemacu anda melambatkan, yang merupakan tanda bahawa komputer anda sedang menua dan mungkin akan mati. OSX Daily mengesyorkan membuat sandaran cakera keras anda. Anda boleh menyemak status cakera anda melalui Utiliti Disk dalam folder Aplikasi.

Mula perlahan
Jika MacBook Pro anda melaporkan kesilapan semasa permulaan atau lambat pada amnya, ia boleh menjadi tanda bahawa komputer akan mati. Sokongan Apple mencadangkan mencuba boot selamat dengan memegang kunci shift sebaik sahaja anda boot komputer anda. Jalankan Utiliti Disk apabila komputer telah boot sepenuhnya dan membaiki kesilapan yang hadir menggunakan tab First Aid.

Bateri Tidak Mengecaj
Dari masa ke masa, bateri MacBook Pro anda terpakai. Bateri mati tidak bermakna anda perlu mengganti MacBook Pro anda dengan segera, tetapi ia adalah tanda bahawa komputer anda sedang menua. Apple menjalankan program penggantian bateri, yang lebih ekonomik daripada membeli komputer baru, tetapi anda perlu menilai opsyen anda berdasarkan keadaan cakera keras, perkakasan dan prestasi.

Tidak akan Main OS X Semasa

Setiap versi baru OS X Apple sangat meningkatkan spesifikasi perkakasan yang diperlukan untuk menjalankan sistem operasi Apple. Sesetengah model MacBook Pro dari pertengahan hingga akhir 2007 mungkin dapat menjalankan sistem operasi terkini, tetapi model yang lebih tua tidak dapat. Tentukan MacBook Pro yang anda miliki dan cari spesifikasi di laman web Apple jika anda tidak pasti sama ada anda memenuhi spesifikasi ini.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS




Tiada ulasan:

Catat Ulasan