Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Isnin, 8 Januari 2018

Kenapa Anda Perlu Upgrade Komputer Riba Anda ke Solid State Drive


Sekiranya anda masih menggunakan cakera keras tradisional dalam komputer riba anda, tiba masanya untuk menaik taraf ke Pemacu Solid State Drive (SSD). Dengan menggunakan teknologi flash, SSD akan meningkatkan prestasi sistem anda. Para pakar di MACNOTE STUDIO boleh meletakkan SSD ke dalam komputer riba anda dengan yang peningkatan mudah.

3 Faedah Menaiktaraf Laptop Anda ke Solid State Drive

1. ketahanan yang lebih tinggi
Pemacu cakera tradisional mempunyai banyak bahagian yang bergerak, termasuk kepala magnet, gelendong, dan pelompat piring, yang menjadikannya mudah untuk banyak perkara yang salah. Semua bahagian yang bergerak ini bergerak secara berterusan, mewujudkan haba, yang merupakan faktor utama dalam kegagalan cakera keras. Apabila cakera keras anda gagal, anda boleh kehilangan data penting. SSD tidak mempunyai bahagian-bahagian yang bergerak, yang menjadikannya lebih dipercayai. Mereka juga lebih tahan terhadap titisan, serta haus dan lusuh biasa.

2. Kelajuan yang lebih baik
komputer riba Sejak SSD tidak mempunyai bahagian bergerak yang terdapat dalam cakera keras tradisional anda, ia juga menjadikannya lebih cepat. Mempunyai SSD dalam komputer riba anda akan menjadikannya boot, memuatkan aplikasi, dan memulakan lebih cepat, menjadikan sistem anda lebih responsif. Jika anda bosan menunggu komputer riba anda memulakan atau menunggu aplikasi dimuatkan, cakera keras SSD akan meningkatkan masa pelancaran anda dengan ketara.

3. Kecekapan yang lebih baik
Disebabkan kekurangan bahagian yang bergerak, SSD memerlukan kuasa yang kurang untuk beroperasi, memberikan komputer riba anda hayat bateri yang lebih lama. Mereka juga lebih tenang, lebih kecil, dan lebih ringan, menjadikannya lebih baik bagi sesiapa sahaja yang mengambil komputer riba mereka ketika mereka melakukan perjalanan.


Menaik taraf komputer riba anda dari cakera keras tradisional ke SSD adalah mudah untuk juruteknik kami lakukan. MACNOTE STUDIO menyediakan perkhidmatan pembaikan komputer dan penyelenggaraan pakar ke kawasan.Untuk menaik taraf komputer riba anda ke SSD atau bercakap dengan juruteknik yang berpengalaman, hubungi MACNOTE STUDIO di 03-6177 0131. Anda juga boleh melawat laman web untuk mendapatkan maklumat lanjut.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan