Macbook Repair - Mecnote: Cara Kongsi Monitor iMac Dengan Mac Yang Lain

Cari Model Mac

Rabu, 31 Januari 2018

Cara Kongsi Monitor iMac Dengan Mac Yang Lain

Cara Kongsi Monitor iMac Dengan Mac Yang Lain


Ciri yang dipanggil mod paparan sasaran membolehkan anda berkongsi monitor pada iMac anda dengan komputer Mac yang lain. Ini boleh berguna, contohnya, jika anda mempunyai skrin kecil pada MacBook dan mahu membuat persembahan menggunakan skrin besar iMac. Ambil perhatian bahawa ciri ini hanya berfungsi dengan komputer Mac yang mempunyai port Thunderbolt atau Mini DisplayPort - Mac lebih tua dengan port video lain yang tidak menyokong mod paparan sasaran.

1. Periksa port video pada iMac dan komputer Mac yang anda merancang untuk digunakan sebagai Mac utama. Mac baru mempunyai port Thunderbolt, ditandakan dengan ikon bolt kilat berhampiran pelabuhan. Model lama menggunakan Mini DisplayPort, yang merupakan bentuk yang sama seperti port Thunderbolt tetapi tidak mempunyai ikon bolt kilat. Jika anda tidak pasti, semak laman web Apple untuk menentukan model yang anda miliki (lihat Sumber), dan kemudian gunakan nama model untuk menentukan port yang mereka gunakan.

2. Beli kabel Thunderbolt untuk menyambungkan dua port Thunderbolt, atau membeli Mini DisplayPort ke Mini DisplayPort kabel jika satu atau kedua-dua Mac mempunyai DisplayPort Mini. Anda boleh mendapatkan kabel Thunderbolt dari Apple Store atau mana-mana peruncit yang menjual aksesori komputer Apple. Sehingga Mei 2013, MiniDisplayPort ke kabel Mini DisplayPort tidak lagi tersedia di kedai dalam talian Apple, tetapi peruncit lain menjualnya.

3. Sambungkan kabel ke port video pada kedua-dua Mac. Mac boleh hidup atau mati apabila anda menyambungkan kabel. Pastikan kedua-dua Mac sedang aktif selepas anda menyambungkan kabel dan bahawa Mac tidak dalam mod tidur.

4. Tekan "Command-F2" pada papan kekunci iMac. IMac masuk ke mod paparan sasaran supaya desktop utama Mac kini muncul di skrinnya.

5. Eksport audio Mac utama ke penceramah iMac, jika dikehendaki. Pilih "Keutamaan Sistem" dari menu "Apple", klik "Bunyi," pilih "Output," dan kemudian pilih iMac dari senarai peranti output.

6. Laraskan kecerahan skrin, jika dikehendaki, dengan menggunakan kawalan pada papan kekunci iMac. Jika anda mengeksport bunyi ke iMac, gunakan papan kekunci iMac untuk menukar jumlah bunyi juga.

7. Tukar tetapan paparan dengan mengklik menu "Apple", kemudian "Keutamaan Sistem," dan kemudian "Memaparkan." Gunakan kawalan perisian ini pada Mac utama untuk menyesuaikan paparan pada iMac.

Perkara Diperlukan
Kabel Thunderbolt atau Mini DisplayPort ke kabel DisplayPort Mini

Petua
Jika Mac utama tidur, iMac harus dipisahkan dari mod paparan sasaran dan menunjukkan desktopnya sendiri. Sekiranya ia tidak dicabut secara automatik, tekan "Command-F2" pada iMac.
Amaran
Maklumat dalam artikel ini terpakai untuk OS X Mountain Lion. Ia mungkin berbeza sedikit atau ketara dengan versi atau produk lain.




Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan