Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk mengubah saiz partition cakera dalam macOS

Cari Model Mac

Rabu, 31 Januari 2018

Bagaimana untuk mengubah saiz partition cakera dalam macOS

Bagaimana untuk mengubah saiz partition cakera dalam macOS

Jika anda telah menukar saiz partition, anda mungkin dapat membetulkannya tanpa memadamkan keseluruhan pemacu.

 

Apple menjadikannya lebih mudah untuk mengubah saiz partisyen-bahagian logik pemacu cakera ke dalam volum mudah alih yang berasingan dengan ciri-ciri yang berbeza-beberapa pelepasan macOS yang lalu. Pembaca Macworld mengubah saiz utama mereka kepada 369GB untuk menubuhkan parti Boot Camp, tetapi kemudian menyedari ia terlalu kecil. Mereka tertanya-tanya bagaimana untuk membetulkannya.

Dalam keadaan yang betul, anda boleh mengikuti langkah-langkah ini tanpa perlu menyandarkan keseluruhan pemacu, memadamkan dan mengubahnya, dan menambah partition baru.

Sentiasa sandarkan pemacu anda sebelum cuba mengubah saiz partition sekiranya ada sesuatu yang salah, atau anda tidak sengaja klik untuk meneruskan operasi yang merosakkan.


Pelancaran Utiliti Cakera.
Pilih cakera, bukan isipadu, dalam senarai kiri cakera.
Klik butang Partition.
Anda kini boleh memadam partition lain (pilih dan klik butang -), dan taip saiz baru partition utama anda dalam bidang Saiznya.
Amaran! Klik Guna untuk meneruskan, dan Utiliti Disk akan memberi amaran kepada anda sama ada ia akan menjadi operasi yang merosakkan, memadam data partition dan membuat semula, atau tidak. Jika ia tidak merosakkan, teruskan.
Saya tidak menemui konsistensi yang lengkap di mana pemacu mempunyai partition semula resizable yang tidak merosakkan atau tidak. Anda boleh membaca banyak terperinci tentang pembahagian drive macOS, dan masih mendapati bahawa jumlah yang memenuhi semua parameter untuk saiz semula tanpa memadam, dan masih diberitahu oleh Utiliti Disk bahawa partisyen akan dipadamkan.


 

Utiliti Disk membolehkan anda mengubah saiz partisyen, tetapi sukar untuk memprediksi apakah ini akan memerlukan menghapuskan partisi atau tidak hingga Anda klik Terapkan.

Sekiranya anda perlu memadam ke repartition, buatlah klon penuh, boot dari Pemulihan macOS, dan gunakan Utiliti Disk dalam mod itu untuk repartition, yang akan memastikan Pemulihan macOS utuh jika jumlah permulaan. Anda juga boleh memulihkan partition anda dari klon menggunakan Utiliti Disk juga.

Tanya Macnote Station
Kami telah menyusun senarai soalan yang kami tanyakan paling kerap bersama-sama dengan jawapan dan pautan ke lajur: baca FAQ kami untuk melihat apakah soalan anda dilindungi. Jika tidak, kami sentiasa mencari masalah baru untuk diselesaikan! E-mel anda ke macbookstation@gmail.com termasuk menangkap skrin yang sesuai, dan sama ada anda mahu nama penuh anda digunakan. Setiap soalan tidak akan dijawab, kami tidak membalas e-mel, dan kami tidak dapat memberikan nasihat penyelesaian masalah langsung.


Untuk mengulas artikel ini dan kandungan Macnote yang lain, lawati halaman Facebook kami.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan