Macbook Repair - Mecnote: 4 Tips untuk Mengelakkan Virus Komputer

Cari Model Mac

Isnin, 8 Januari 2018

4 Tips untuk Mengelakkan Virus Komputer

4 Tips untuk Mengelakkan Virus Komputer


Sama ada anda bergantung pada desktop atau komputer riba anda untuk bekerja atau hanya menggunakan komputer anda untuk melayari web, tiada siapa yang suka kehilangan akses ke PC mereka kerana virus. Para pakar di MACNOTE STUDIO  tahu bagaimana melumpuhkan virus komputer, sebab itulah mereka mengkhususkan diri dalam menyediakan perkhidmatan pembaikan komputer yang luar biasa di rumah. Kini, terdapat banyak cara untuk melindungi desktop atau komputer riba anda daripada virus berbahaya.

Para pakar di QTEQ Komputer & Pembaikan berkongsi empat cara anda boleh melindungi peranti anda daripada virus:

Pembaruan Perisian: Ada sebab mengapa syarikat perisian melepaskan kemas kini perisian biasa produk mereka: ini untuk menyediakan pengguna dengan langkah keselamatan tambahan. Mengemas kini perisian yang dipasang pada komputer riba atau komputer desktop anda, khususnya perisian antivirus anda, akan memastikan bahawa mesin anda dilindungi daripada sebarang ancaman keselamatan baru.

Sesuaikan Pelayar Anda: Salah satu cara paling mudah untuk melindungi diri anda daripada virus berbahaya atau adware adalah untuk menyesuaikan pelayar internet anda dan menambah langkah keselamatan yang lebih baik. Kebanyakan pelayar membenarkan anda mengubah tetapan privasi anda untuk memantau bagaimana maklumat penyemakan imbas anda digunakan; anda juga boleh menambah penghalang pop-up untuk perlindungan maksimum semasa melayari web.

Berhati-hati dengan Lampiran E-mel: Crooks suka mendapatkan akses ke komputer anda dengan menghantar e-mel palsu ke akaun anda. Jika anda mendapat e-mel dari sumber yang anda tidak pasti, jangan buka apa-apa yang melekat padanya. Lampiran sedemikian boleh mengandungi kod berbahaya, atau bahkan program yang dirancang untuk mencuri maklumat peribadi anda.

Gunakan Firewall: Kadang-kadang, virus atau penggodam komputer cuba untuk menyambung terus ke komputer anda. Satu cara yang boleh dipercayai untuk mencegah akses tersebut adalah dengan menggunakan firewall untuk menyekat cacing atau entiti berbahaya yang lain daripada memuat turun virus terus ke cakera keras anda.


Untuk petua yang lebih berguna tentang cara melindungi komputer anda daripada virus berbahaya atau spyware, hubungi pakar penyelenggaraan komputer riba dan pembaikan dari MACNOTE STUDIO hari ini di 03-6177 0131, atau lawati laman web.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan