Macbook Repair - Mecnote: 4 Perkara yang perlu dilakukan Apabila Komputer Riba Atau Komputer Desktop Anda Perlahan

Cari Model Mac

Isnin, 8 Januari 2018

4 Perkara yang perlu dilakukan Apabila Komputer Riba Atau Komputer Desktop Anda Perlahan

4 Perkara yang perlu dilakukan Apabila Komputer Riba Atau Komputer Desktop Anda Perlahan


Tiada siapa yang suka menunggu selama-lamanya untuk halaman komputer untuk memuatkan atau untuk memulakan program. Sekiranya anda mempunyai komputer meja atau komputer riba bergerak perlahan-lahan, yang terbaik adalah membawanya ke profesional di MACNOTE STUDIO di Gombak. Kami mempunyai komputer meja atau komputer riba anda berjalan pada kelajuan penuh dalam masa yang singkat. Anda boleh memperbaiki beberapa ketidakselesaan yang lebih kecil secara berasingan.

Juruteknik pakar Lincoln berkongsi empat petua jika komputer anda perlahan berjalan:

  • Tambah RAM Lebih Banyak: Salah satu sebab yang paling biasa untuk laptop lambat adalah apabila ia tidak mempunyai memori yang mencukupi untuk melaksanakan semua fungsi yang diperlukan. Menambah beberapa memori akses rawak (RAM) ke komputer anda adalah cara yang tepat untuk meningkatkan prestasinya.

  • laptopSwitch Ke Negara Solid: Jika komputer riba anda mempunyai pemacu keras mekanik, pertimbangkan untuk beralih kepada pemacu keadaan pepejal. Pemacu jenis ini dibuat untuk menyimpan maklumat yang banyak, dan biasanya lebih cepat daripada kebanyakan cakera keras.

  • Perisian Tune Up / Update: Seperti mana-mana alat lain, komputer meja atau komputer riba anda perlu menerima penyelenggaraan teratur untuk berjalan dengan cekap, itulah sebabnya secara berkala memeriksa komponennya adalah idea yang baik. Di samping itu, muat turun sebarang kemas kini perisian untuk sistem pengendalian anda.

  • Padam Temp Files: Apabila anda melayari web, komputer riba anda mengumpul banyak maklumat, walaupun anda tidak menyedarinya. Komputer riba anda menyimpan maklumat ini dalam folder "fail sementara" anda dan seringkali, ia boleh mengambil sedikit ruang. Memeriksa folder ini dan memotong kandungan secara berkala akan membantu meningkatkan kelajuan dan masa tindak balas mesin anda.




Sama ada anda memiliki komputer riba atau desktop, pakar pembaikan komputer di rumah dari MACNOTE STUDIO dapat menjalankannya untuk mempercepatkan dalam waktu singkat. Mereka dilengkapi untuk melakukan segala-galanya, dari pemulihan data hingga penyelenggaraan komputer riba. Hubungi mereka hari ini di 03-6177 0131, atau lawati pakar dalam talian untuk mendapatkan maklumat lanjut.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan