Macbook Repair - Mecnote: 4 Tips Penyelenggaraan Laptop untuk Memanjangkan Jangka Hayat Komputer Anda

Cari Model Mac

Rabu, 10 Januari 2018

4 Tips Penyelenggaraan Laptop untuk Memanjangkan Jangka Hayat Komputer Anda

4 Tips Penyelenggaraan Laptop untuk Memanjangkan Jangka Hayat Komputer Anda


Komputer riba anda adalah alat perlengkapan presisi yang halus yang memerlukan rawatan lembut dan penyelenggaraan biasa untuk beroperasi dengan baik. Gombak, pembaikan komputer yang paling berpengalaman dan dipercayai dan penyelenggaraan komputer riba di Gombak, menerangkan langkah-langkah yang anda boleh ambil untuk melanjutkan jangka hayat komputer anda.

Tips Penyelenggaraan Laptop Penting

Pencegahan Menyeluruh
Cara terbaik untuk memastikan komputer riba anda berada dalam keadaan baik adalah untuk membersihkannya. Sentiasa cuci tangan sebelum digunakan, dan jangan minum atau makan semasa menggunakan komputer. Tiada gusi yang berfungsi seperti serbuk, saus tomat, keju cair, atau melekit, soda yang tumpah.

Pengendalian yang baik
Penyelenggaraan Laptop Jangan buang laptop anda ke meja atau bahkan ke tempat tidur, dan jangan jatuhkan ransel anda di lantai jika komputer riba anda berada di dalamnya. Penggeledahan secara tiba-tiba boleh menghilangkan komponen penting, penyambung kerosakan, atau menyebabkan skrin komputer riba retak.

Pembersihan tetap
Matikan peranti anda sebelum membersihkan dan mengeluarkan bateri. Pegang ia terbalik dan memberi beberapa keran lembut untuk menghilangkan serbuk dan serpihan dari papan kekunci. Keluarkan serpihan lebih banyak dengan berus lembut, dan kemudian gunakan kalis air termampat atau pembersih vakum dengan lampiran yang sempit untuk mengeluarkan debu, kotoran dan serbuk yang longgar. Lapkan pelabuhan, kes, dan skrin dengan kain bersih dan penyelesaian air suling dan cuka.

Penyelenggaraan Bateri
Jangan melepaskan bateri anda sepenuhnya sebelum mengecas, dan jangan letakkan komputer riba pada bantal atau permukaan lembut semasa digunakan. Ini mungkin menghalang lubang dan menghalang pertukaran udara yang betul, yang boleh menyebabkan peranti terlalu panas. Ini akan mengurangkan masa hayat bateri anda. Kadang-kadang, berikan bateri untuk berehat; keluarkannya dari komputer riba dan beroperasi semata-mata pada kuasa AC.

MACNOTE STUDIO adalah penyelenggaraan laptop dan pembaikan komputer yang berada di Gombak.Syarikat yang dimiliki dan dikendalikan tempatan ini menawarkan pembaikan komputer riba yang paling berkaliber, cadangan data dan perkhidmatan pemulihan data. Kami juga menjual part komputer riba yang dibina dan diperbaharui untuk memenuhi sebarang keperluan pengguna.


Lawati laman web MACNOTE STUDIO untuk melihat tawaran istimewa, atau hubungi 03-61770131 hari ini untuk menjadualkan temujanji untuk penyelenggaraan komputer riba atau pembaikan.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan