Macbook Repair - Mecnote: 3 Tips Penting untuk Penyelenggaraan Laptop

Cari Model Mac

Rabu, 10 Januari 2018

3 Tips Penting untuk Penyelenggaraan Laptop

3 Tips Penting untuk Penyelenggaraan Laptop


Bagi kebanyakan orang, komputer riba mereka mengandungi sejumlah data peribadi dan profesional yang luar biasa. Penting untuk mengekalkan peranti anda dengan baik, baik untuk memastikannya berfungsi dengan baik dan untuk mencegah maklumat sensitif ini daripada jatuh ke tangan yang salah. MACNOTE STUDIO, syarikat pembaikan komputer terkemuka di Gombak, menawarkan cadangan penjagaan dan penyelenggaraan untuk memastikan maklumat anda selamat.

Dikenali di seluruh rantau ini untuk kemahiran mereka dalam pemulihan data, MACNOTE adalah sumber yang tidak ternilai bagi pemilik perniagaan kecil dan profesional yang menyimpan seluruh kehidupan mereka di komputer riba mereka.

Cadangan Rawatan Laptop & Penyelenggaraan Penting

Keselamatan Komputer Data
Anda perlu menyediakan langkah keselamatan data untuk mencegah akses yang tidak diingini. Langkah pertama adalah untuk memberikan kata laluan Windows, jadi tidak ada yang dapat mengintip melalui maklumat anda. Jika komputer riba anda dilengkapi dengan keupayaan, gunakan pembaca cap jari, jadi anda satu-satunya yang boleh membuka fail pada peranti anda. Anda juga harus menghidupkan Windows Firewall, yang melindungi anda dari penggodam dan ancaman lain dari Internet.

Pencegahan Rugi
Sebagai tambahan kepada keselamatan data, anda juga harus mengambil langkah-langkah untuk melindungi peranti dari kerugian fisik dan elektronik. Contohnya, kunci komputer riba yang berkualiti membolehkan anda menyambungkan komputer ke sekeping perabot untuk mengelakkan kecurian, dan kes kukuh mencegah kerosakan jika anda menjatuhkan beg anda semasa komputer riba anda berada di dalamnya. Untuk mengelakkan kehilangan data, pasang program antivirus untuk mengimbas virus.

Optimasi Cakera
Untuk memastikan komputer anda berjalan secepat dan lancar, anda perlu mengoptimumkan cakera keras secara berkala untuk mengeluarkan atau membaiki sebarang fail lama atau rosak. Di samping itu, jalankan pembersihan cakera untuk mendapatkan semula beberapa ruang cakera dan mempercepatkan operasi.


Dengan melaksanakan langkah keselamatan, perlindungan, dan pengoptimuman data ini, anda boleh menyimpan komputer anda (dan maklumat peribadi anda) dengan selamat. Lawati MACNOTE STUDIO online untuk melihat tawaran istimewa mengenai peralatan dan perkhidmatan, atau hubungi 03-61770131 untuk membincangkan keperluan anda dengan profesional yang berpengetahuan.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan