Macbook Repair - Mecnote: Set up ID Apple

Cari Model Mac

Sabtu, 9 Disember 2017

Set up ID Apple

Set up ID Apple


Apabila anda mula-mula menyediakan Mac baru, salah satu langkah yang paling penting ialah mendapatkan ID Apple. Ini berfungsi sebagai akaun anda untuk Mac, serta identiti anda apabila menggunakan perkhidmatan dalam talian Apple termasuk iTunes dan iCloud.

Kebanyakan pengalaman Mac terikat kepada perkhidmatan ini - daripada membeli lagu di iTunes untuk mengakses sokongan dalam talian Apple - jadi mempunyai Apple ID adalah penting untuk mendapatkan yang terbaik dari Mac baru anda.

ID Apple anda mengambil bentuk alamat e-mel - biasanya name@icloud.com. Mendaftar masuk dengan Apple ID yang sama pada semua peranti anda bermakna anda boleh berkongsi mana-mana
kandungan peribadi anda merentas mereka semua.

Pembantu Setup Apple

Mendapatkan ID Apple adalah sebahagian daripada persediaan Mac awal - dibuat dengan cepat dan mudah oleh Pembina Setup Apple.

Pelancaran aplikasi yang berguna ini apabila anda mula-mula beralih pada Mac anda. Ia membimbing anda melalui langkah-langkah untuk mencipta akaun pengguna, menyambung ke internet dan menyesuaikan privasi dan tetapan lain.

Sebagai sebahagian daripada proses ini, anda akan diminta memasukkan ID Apple anda. Anda mungkin sudah mempunyai Apple ID - terutama jika anda memiliki peranti Apple lain seperti iPhone, atau jika anda telah membuat pembelian dari iTunes Store atau App Store sebelum ini.

Buat ID Apple baru

Jika anda tidak mempunyai ID Apple, buat yang baru dengan mengklik Buat ID Apple Percuma. Anda memerlukan alamat e-mel yang sah untuk digunakan sebagai nama pengguna Apple ID anda, atau menggunakan Apple yang memberikan anda.


 


Anda juga perlu memberikan tarikh lahir dan kata laluan yang kuat, bersama-sama dengan jawapan kepada tiga soalan keselamatan sebagai sandaran sekiranya anda perlu mengesahkan identiti anda atau menetapkan semula kata laluan anda.

Anda perlu memasukkan butiran kredit atau kad debit anda. Jangan bimbang, walaupun - anda hanya akan dikenakan bayaran jika anda membuat sebarang pembelian menggunakan perkhidmatan Apple seperti iTunes.

Langkau membuat ID

Sekiranya anda tidak mahu mencipta ID Apple semasa anda mula membuat Mac anda, klik

Langkau dan daftar untuk satu kemudian - anda akan memerlukannya, akhirnya.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan