Macbook Repair - Mecnote: Bolehkah Mac mendapat virus?

Cari Model Mac

Sabtu, 9 Disember 2017

Bolehkah Mac mendapat virus?

Bolehkah Mac mendapat virus?


Komputer Mac boleh mengalami virus atau serangan malware lain. Tetapi kemungkinan lebih kecil daripada dengan Windows PC, kerana terdapat kurang malware yang diarahkan pada Mac.

Windows kini lebih selamat berbanding sebelum ini, dan dengan pemilikan Mac di atas, penggodam mempunyai sebab yang lebih untuk menargetkan Apple. Jika serangan malware, OS X mempunyai cara untuk menghentikan penyebarannya, tetapi pengguna Mac masih boleh menghadapi pelbagai ancaman dalam talian, termasuk e-mel spam dan phishing, kelemahan pelayar dan kecurian ID.


Adakah Mac memerlukan perisian keselamatan?

Walaupun serangan virus jarang, pengguna Mac boleh menjadi mangsa kepada malware Trojan dan penipuan phishing. Mac mempunyai langkah keselamatan terbina dalam seperti firewall untuk menghalang serangan dalam talian, tetapi mereka tidak datang dengan perisian antivirus. Walau bagaimanapun, terdapat banyak perisian keselamatan berbayar dan percuma untuk anda pilih.

 

Phishing adalah penipuan dalam talian di mana penjenayah membuat laman web palsu yang kelihatan seperti milik syarikat tulen untuk mengangkat maklumat peribadi anda.Bank tidak akan secara langsung menghantar e-mel kepada anda untuk maklumat tersebut, jadi memadam sebarang e-mel yang mendakwa dari bank anda.


Teknologi anti-phishing Safari membantu melindungi anda dengan mengesan laman web penipuan dan menunjukkan anda amaran. Tetapi alat keselamatan yang berdedikasi dapat melakukan pekerjaan yang lebih baik untuk menjaga serangan phishing.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan