Macbook Repair - Mecnote: HP Pavilion 15-au072sa

Cari Model Mac

Ahad, 17 Disember 2017

HP Pavilion 15-au072sa

HP Pavilion 15-au072sa


SPESIFIKASI
·         Dual-core, 2.3GHz Intel Core i3-6100U processor
·         8GB RAM
·         1TB hard disk
·         9.5-hour claimed battery life
·         15.6-inch 1366 x 768 display
·         DVD/RW drive
·         2x USB3, 1x USB2
Dengan HP Pavilion 15 anda akan mendapat paparan skrin 15.6 inci dengan resolusi 1366 x 788 piksel, ditambah dengan pemacu DVD, Hardish 1TB, dan mempunyai jangka hayat bateri 9 jam. Menjadikan laptop ini sangat ideal untuk pelajar dan ia juga tidak terlalu mahal.
DESIGN & FEATURE
Dari segi reka bentuk HP Pavilion 15 tidak nipis dan ringan, body laptop diperbuat daripada bahan premium. Dengan, casing berwarna putih dan corak bergaris dibahagian dalam sangat menarik dan yang kontras dengan warna chrome engsel . Laptop berwarna nampak cantik tapi ia akan cepat kotor untuk pilihan alternatif ambil warna yang lebih gelap.
Laptop ini datang dengan dua port USB 3.0, satu port USB 2.0, port HDMI, satu port ethernet network, SD card reader dan satu port headphone dan mikrofon. Di dalam ia menggunakan teknologi wayarles terkini, dengan Wi-Fi 802.11ac dan Bluetooth 4.2 serta dengan pemaca DVD/RW. Jadi anda boleh menggunakan pemacu cekera untuk memainkan audio atau video dari CD dan juga DVD.
Apa yang menarik dari laptop ini adalah CPUnya, merupakan cip Intel core i3 generasi terbaru. Intel i3- mempunyai prestasi yang agak baik untuk mereka yang melakukan kerja-kerja seperti multi-tasking dan juga basic editing.
Ia datang dengan 8GB RAM dan juga 1TB hardisk. Walaupun ia datang dengan ruang yang besar tetapi kelajuan nya tidak dapat menandingi kelajuan SSD. Bagaimanapun harga untuk SSD adalah jauh lebih mahal berbanding Hardisk.
Mempunyai layout papan kekunci yang luas, ia memudahkan anda untuk menaip dan merehatkan tangan anda di atas permukaan laptop. Papan kekunci sangat responsif dan jarak antara kekunci keyboard tidak terlalu rapat dan jauh. Trackpad berfungsi dengan baik. Mempunyai permukaan yang luas dan licin, amat selesa digunakan ia juga sangat responsif.
SCREEN & AUDIO
HP Pavilion 15-au072sa mempunyai skrin yang sederhana, tetapi mempunyai resolusi yang agak baik. Resolusi 1366 x 768 adalah rendah dengan standard skrin laptop hari ini. Kualiti display kurang dari laptop standard yang lain. Tetapi tiada masalah untuk anda melihat paparan yang keluar dari skrin tersebut.
Untuk kualiti audio daripada speaker ini kurang memuasakan. Audio yang dikeluarkan tidak terlalu kuat walaupun di tahap yang paling tinggi jika nak dibandingkan dengan laptop lain. Tapi ini boleh diselesaikan dengan menggunakan earphone.
PERFORMANCE
Prosesor Intel Core i3-6100U merupakan nadi utama laptop ini yang mampu melakukan tugasan seharian anda. Anda dengan senang hati dapat membuka banyak tab dari browser, sambil membuka spotify. Tetapi ia tidak sesuai untuk meraka yang kaki game dan juga heavy editing.
Walaupun ia tidak menggunakan SSD dimana laptop anda boleh boot the lebih pantas berbanding Hardisk. Tetapi laptop ini mempunyai kelebihan storage yang lebih banyak berbanding SSD yang mempunyai storage yang kecil, jadi anda tidak boleh menyimpan banyak benda di dalam.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan