Macbook Repair - Mecnote: Acer Swift 5 Review

Cari Model Mac

Ahad, 17 Disember 2017

Acer Swift 5 Review

Acer Swift 5 Review


Acer Swift 5 adalah second-tier model di dalam barisan laptop baru Acer, yang berada di bawah Swift 7 ultra-slim. Walau bagaimanapun, ini merupakan laptop premiumslim dan ringan.
Bahagian body luar Swift 5 kebanyakannya diperbuat daripada logam, dan menggunakan intel processor 7th generation.  Di tambah pula dengan paparan skrin 14 inci ISP yang berkualiti, MU-MIMO Wi-Fi terkini, backlit keyboard, dan lain-lain lagi.

DESIGN
Body laptop diperbuat daripada aluminum yang berwarna hitam membuat ia berlainan dari laptop yang klasik yang masih mengekalkan ciri-ciri yang kelihatan seperti logam. Jadi nampak berlainan dari laptop lain.
Apa lagi yang menarik yang ada pada Acer swift 5, selain daripada design yang slim dan ringan. Ia juga mempunyai dua port USB 3.0, satu di setiap sisi, ditambah dengan slot HDMI, headphone jackSD card slot dan juga port USB Type-C.

KEYBOARD & TOUCHPAD
Keyboard yang digunakan pada Acer Swift 5 adalah sangat baik. Ia luas dan mempunyai susun atur yang hebat, dan responsif. Ia juga mempunyai backlit. Jadi anda boleh menaip dalam keadaan yang gelap.
Untuk touchpad, ia juga berfungsi dengan baik. Ia bagus dan besar dan mempunyai permukaan licin di mana jari meluncur dengan mudah.
Touchpad juga menjadi rumah kepada fingerprinter reader. Ia berfungsi dengan baik dengan Windows Hello, membolehkan anda log in dengan cepat dan tanpa perlu memasukan password.

SCREEN
Pada keseluruhannya, paparan Full HD 14 inci laptop ini sangat baik. Dengan kecerahan maksimum , ia cukup  cerah untuk digunakan di luar atau dalam persekitaran yang terang.
Ia juga mengunakan anti-reflective coating bersama dengan backlight yang terang. Jadi laptop ni masih boleh digunakan walaupun dengan keadaan pencerahan yang tidak baik.

AUDIO & WEBCAM
Menggunakan teknologi software Dolby Audio yang memberikan kesan audio yang lebih optimum. Ia berfungsi, menjadikan audio yang keluar lebih jelas walaupun pada volume yang maksimum.
Webcam berada di bahagian atas skrin. Imej tidak begitu jelas, kelihatan gelap, tiada masalah sekiranya anda membuat video chat. mikrofon built-in yang digunakan setanding dengan yang lain.

PERFORMANCE
Swift 5 mempunyai processor Intel 7th-gen baru. Bergantung kepada konfigurasi yang anda pilih, ia sama ada Core i5-7200Uatau Core i7-7500U.
Kedua-duanya adalah produk dual-core dengan Hyper-Threading, mampu menjalankan empat proses sekaligus, dengan i5-7200U 2.5GHz-3.1GHz, dan i7-7500U 2.7GHZ-3.3GHz.
Tugas seperti web browsing, email, word dan image editing semuanya cepat dan pantas.
SSD membantu anda  dalam read and write dengan kelajuan 468MB/sec and 386MB/sec dan ia merupakan meningkatan yang tinggi berbanding hardisk, menjadikan boot up, app loading dan file transfer lebih cepat.
Untuk gaming, grafik yang digunakan adalah integrated ke dalam intel processor, mampu melakukan perkara yang basictetapi tidak sesuai dengan game yang banyak menggunakan grafik.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan