Macbook Repair - Mecnote: 5 Sebab Untuk Upgrade Router Wireless Anda

Cari Model Mac

Isnin, 18 Disember 2017

5 Sebab Untuk Upgrade Router Wireless Anda

5 Sebab Untuk Upgrade Router Wireless Anda


Adakah ia berbaloi untuk dinaik taraf? Mengapa menghabiskan wang pada router baru sedangkan ISP (internet service provider) anda memberikan anda secara percuma? Dalam artikel ini, saya akan memperkenalkan anda kepada beberapa ciri-ciri router tanpa wayar baru.
1. APLIKASI ROUTER
Dalam era di mana kebanyakan syarikat yang berteknologi memudahkan produk mereka sebagai user-friendly, ianya misteri mengapa interface router tradisional masih bergitu rumit.
Log masuk (login) ke panel router admin adalah satu pengalaman yang berliku-luku. Walaupun sesuatu yang mudah seperti menukar nama dan kata laluan rangkaian (network) anda memerlukan menu pencarian yang tidak berkesudahan.
Dan melainkan jika anda celik teknologi, anda boleh lupa tentang mencuba untuk menguruskan peranti (device) individu atau mengubah suai tetapan keselamatan peranti (device security settings).
Model terbaru router mengubah segalanya. Aplikasi yang disertakan menjadi perkara biasa. Kini, dengan beberapa “quick taps”, anda boleh menguruskan rangkaian (network) anda pada tahap tertentu terus dari telefon pintar atau tablet. Routerterbaru dari Linksys adalah contoh yang terbaik.
2. PARENTAL CONTROL
Perkembangan aplikasi router telah membuka lambaran dengan ciri-ciri baru yang mudah untuk digunakan. Bagi ibu bapa, salah satu yang paling penting adalah kawalan ibu bapa (parental control).
Apabila semakin banyak peranti menjadi internet yang dibolehkan seseorang itu online, ia semakin sukar untuk melaksanakan kawalan ibu bapa (parental control) yang berkesan.
Kanak-kanak mempunyai telefon pintar, Xboxes, komputer riba, televisyen pintar, iPad, handheld. Menyediakan kawalan ibu bapa (parental control) untuk setiap individu agak mencabar.
Router baru membuat tugas lebih mudah. Sebagai contoh, Router Luma mempunyai sebuah aplikasi yang membolehkan anda menetapkan penilaian kematangan (maturity rating) untuk setiap pengguna individu pada rangkaian (network).
Ia berfungsi seperti penilaian filem: anda boleh memilih daripada U, PG-13, dan PG. Jika salah satu daripada anak-anak anda cuba untuk mengakses laman web yang disekat, anda akan mendapat amaran pada telefon anda. Jika anda mahu, anda boleh memberikan akses atas tertentu.
3. ENABLE/DISABLE NETWORK ON COMMANDS
Sementara kita dengan tema kanak-kanak, ia tidak akan menjadi bagus jika anda hanya boleh berhenti seketika seluruh rangkaian bila-bila masa anda memerlukan perhatian yang tidak berbelah bahagi?
Sesetengah router dengan aplikasi yang berkaitan membolehkan anda melakukan perkara tersebut.
Sentuh pada telefon pintar anda akan mematikan web untuk semua orang di dalam rumah. Ia adalah cara yang sempurna untuk menghentikan anak-anak anda daripada terganggu ketika melakukan kerja rumah mereka atau untuk memastikan perbualan terus mengalir di meja makan malam keluarga.
Anda juga boleh menyediakan elaun talian yang telah ditetapkan. Apabila seseorang telah menggunakan kuota mereka, mereka akan disekat sehingga pada hari berikutnya. Perkara di atas Luma juga mempunyai ciri ini, seperti juga Torch Routerdikeluarkan baru-baru.
4. FASTER WI-FI SPEED
kelajuan Wi-Fi dan kelajuan internet adalah dua perkara yang berbeza. ISP (internet service provider) anda menentukan kelajuan internet maksimum, namun router anda dengan ketara boleh memberi kesan kelajuan rangkaian Wi-Fi anda.
Ingat, kelajuan internet anda akan melihat apabila disambungkan melalui Wi-Fi tidak akan sepadan dengan kelajuan yang anda boleh mencapai jika anda menggunakan kabel Ethernet, tetapi router baru boleh membantu anda merapatkan jurang.
Sebagai contoh, Google OnHub menyokong kelajuan sehingga 1900 Mbps, manakala Belkin N300 hanya boleh mencapai kelajuan 300 Mbps.
5. SECURITY DI PERTINGKATKAN
Kita semua tahu betapa pentingnya mempunyai suite antivirus dipasang pada komputer kita, tetapi bagaimana pula dengan sistem keselamatan rumah anda? Sejauh manakah selamatnya peranti ini? Dan yang lebih penting, bagaimana anda yakin dalam keupayaan pengeluar untuk memastikan mereka selamat dalam jangka masa panjang?
Menurut kajian HP, lebih daripada 70 peratus daripada peranti yang disambung internet di rumah kita terdedah. Ia lebih penting daripada yang pernah mempunyai suite keselamatan yang mudah untuk menguruskan termasuk dengan router anda. Ia akan berhentikan penggidam dari mendekati gadgets anda.




Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan