Macbook Repair - Mecnote: 10 Perkara Yang Boleh Anda Lakukan Untuk Pastikan Laptop Anda Sihat (Part 1)

Cari Model Mac

Isnin, 11 Disember 2017

10 Perkara Yang Boleh Anda Lakukan Untuk Pastikan Laptop Anda Sihat (Part 1)

10 Perkara Yang Boleh Anda Lakukan Untuk Pastikan Laptop Anda Sihat (Part 1)


Laptop adalah alat yang cantik. Kompak, elegan dan cekap, ia membungkus kuasa desktop besar-lelaki dalam bingkai kecil. Ya, komputer riba adalah Tyrion Lannister dari dunia pengkomputeran, dan ia perlu menjalani kehidupan yang panjang!

Ia juga merupakan pelaburan yang penting, kerana, tidak seperti desktop, alat ganti tidak dapat diganti dengan mudah, kerana ia sangat ringkas di dalam casis komputer riba. Ini menjadikan komputer riba anda lebih bernilai.

1. Jangan terlalu mahal bateri anda


Secara teknikal, pengecasan lebih banyak bateri tidak mungkin dengan model baru yang menggunakan bateri ion lithium. Tetapi, litar yang melindungi bateri daripada pengecasan berlebihan mungkin rosak, yang boleh membawa kepada pemanasan bateri dan seterusnya, merosakkannya.

Bateri litium melakukan yang paling lama apabila mereka 50 - 80% dikenakan.



2. Bersihkan lubang ekzos anda


Saya tahu penjual anda menasihatkan anda untuk tidak membuka komputer riba anda, tetapi anda tidak melakukan apa-apa yang lain yang membersihkan lubang-lubang. Dari masa ke masa, banyak habuk terkumpul, yang menghalang penyejukan pemproses anda. Ini, seterusnya, merendahkan mereka.

Belajar untuk membersihkan ventilasi penyejukan, dan membersihkannya dari semasa ke semasa.



3. Jangan gunakan pengecas komputer riba yang tidak dibuat oleh pengeluar asal


Pengecas bateri komputer riba yang dibuat oleh pengeluar asal perlu melalui pemeriksaan kualiti yang ketat untuk memastikan bahawa bekalan elektrik tidak membahayakan komputer riba anda dengan cara apapun. Pengecas yang tidak dikeluarkan oleh pengeluar asal mungkin tidak mengalami pemeriksaan ini, dan boleh membekalkan voltan yang boleh membahayakan komputer riba anda.



4. Jangan makan dan minum berhampiran komputer riba


Saya tahu ia hebat untuk makan makanan ringan dan menonton filem di komputer riba anda atau minum Red Bull apabila anda bermain, tetapi apa yang anda lakukan adalah sangat berisiko. Dengan mengandaikan bahawa anda tidak mempunyai komputer riba yang merupakan bukti-bukti, Red Bull pasti akan menggoreng komputer anda dengan kelalaian.

Sekalipun ia tumpah-bukti, ada peluang yang baik bahawa cecair itu masuk ke dalam. Ingat, ia adalah tumpahan-bukti, bukan bukti air.

Simpan makanan dan minuman dari komputer riba anda.



5. Jauhkan dari binatang peliharaan, semut, dan Pelbagai lagi


Lipas memakan apa sahaja. Secara harfiah apa-apa. Jika mereka tidak menemui makanan konvensional untuk makan, mereka mungkin hanya makan bahagian dalam komputer riba anda. Juga, semut telah diketahui memusnahkan elektronik, mengunyah melalui wayar dan menyebabkan seluar pendek dalam litar dalaman.


- Satu lagi sebab untuk memulakan membersihkan bahagian dalam komputer riba anda dan tidak menjatuhkan apa-apa makanan di atasnya.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan