Macbook Repair - Mecnote: 10 Perkara Yang Boleh Anda Lakukan Untuk Pastikan Laptop Anda Sihat (Part 2)

Cari Model Mac

Isnin, 11 Disember 2017

10 Perkara Yang Boleh Anda Lakukan Untuk Pastikan Laptop Anda Sihat (Part 2)

10 Perkara Yang Boleh Anda Lakukan Untuk Pastikan Laptop Anda Sihat (Part 2)

Laptop adalah alat yang cantik. Kompak, elegan dan cekap, ia membungkus kuasa desktop besar-lelaki dalam bingkai kecil. Ya, komputer riba adalah Tyrion Lannister dari dunia pengkomputeran, dan ia perlu menjalani kehidupan yang panjang!

Ia juga merupakan pelaburan yang penting, kerana, tidak seperti desktop, alat ganti tidak dapat diganti dengan mudah, kerana ia sangat ringkas di dalam casis komputer riba. Ini menjadikan komputer riba anda lebih bernilai.


6. Apabila melaraskan sudut skrin, berbuat demikian dengan memegang bahagian tengah tepi skrin


Skrin komputer riba adalah halus. Mereka tipis dan ringan, dan bukannya kuat. Dan kerana komputer riba juga harus ringan, luarannya diperbuat daripada polimer komposit, bukan logam. Maksudnya, skrin komputer riba tidak dibuat dari sesuatu yang sangat kuat sama ada.

Kebanyakan orang yang saya temui menyesuaikan sudut skrin dengan memegang salah satu sudut atas.

Ini adalah amalan yang salah, kerana sudut yang bertentangan tidak ditarik, jadi pada dasarnya anda hanya membongkok skrin anda, yang boleh merosakkannya dari masa ke masa.

Pegang skrin di tengah apabila menyesuaikan sudut tontonan.



7. Jangan menyimpan objek berat di atasnya


Sekali lagi, komputer riba merupakan satu jentera berfungsi yang halus. Ia bukan buku, di mana anda boleh menyimpan banyak buku lain.

Beban berat di bahagian yang salah hanya boleh merosakkannya.



8. Gunakan pad penyejukan


Kecuali anda tinggal di tempat dengan suhu sub-sifar, komputer riba anda lebih sejuk, lebih baik. Dan jika anda tinggal di India, atau jika anda mempunyai pemproses AMD, anda pada dasarnya akan menjadi kacau di musim panas.

Panas tidak baik untuk komputer riba anda kerana ia merendahkan cip dari masa ke masa. Komputer tidak berfungsi dengan optimum. Beli pad penyejukan, dan yang baik pada itu. Ia memindahkan haba dengan cekap dari permukaan komputer riba, menjadikan ia lebih sejuk.



9. Apabila menggunakannya, jangan membongkar bolong secara tidak sengaja


Kerana kebolehgunaan komputer riba hari ini, ramai di antara kita membawa komputer riba kami ke tempat tidur kami dan menonton filem, atau kerja pada sesuatu yang snuggly. Apa yang kita tidak perhatikan ialah selimut kita mungkin menghalang lubang ekzos.

Ventilasi ekzos adalah apa yang membuatkan prosesor komputer riba anda sejuk. Ia melepaskan haba yang dihasilkan dari pemproses. Sekiranya anda menghalangnya, pemproses anda mungkin terlalu panas dan komputer riba anda hanya boleh mematikan secara tiba-tiba.



10. Simpan komputer riba di tempat yang mempunyai suhu ambien yang baik


Sekali lagi, haba tidak baik untuk komputer riba anda. Cool adalah baik. Simpan komputer riba anda di tempat yang sejuk, jauh dari cahaya matahari langsung.


Jaga komputer riba anda. Suka dengan segala-galanya dalam hidup kita, jangan ambil begitu. Kerana seperti dengan segala-galanya dalam hidup kita, kita akan sedih hanya selepas kita kehilangannya.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan