Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana USB Port Berkerja

Cari Model Mac

Rabu, 29 November 2017

Bagaimana USB Port Berkerja

Bagaimana USB Port Berkerja



KABEL USB ANDA AKAN MENANGANI AKSESORI PADA KOMPUTER ANDA.

Hanya tentang mana-mana komputer yang anda beli hari ini datang dengan satu atau lebih penyambung Bas Serial Universal. Penyambung USB ini membolehkan anda memasang tikus, pencetak dan aksesori lain ke komputer anda dengan cepat dan mudah. Sistem pengendalian juga menyokong USB, jadi pemasangan pemacu peranti juga cepat dan mudah. Berbanding dengan cara lain untuk menyambungkan peranti ke komputer anda (termasuk pelabuhan selari, port siri dan kad khas yang anda pasangkan di dalam kes komputer), peranti USB sangat mudah.

Dalam artikel ini, kami akan melihat port USB dari kedua-dua pengguna dan sudut teknikal. Anda akan belajar mengapa sistem USB sangat fleksibel dan bagaimana ia dapat menyokong banyak peranti dengan mudah - ia benar-benar satu sistem yang menakjubkan.
Sesiapa sahaja yang berada di sekeliling komputer untuk seketika tahu masalah yang Bus Seri Universal cuba untuk menyelesaikan - pada masa lalu, menyambungkan peranti ke komputer telah menjadi sakit kepala yang sebenar.

Pencetak yang disambungkan ke port pencetak selari, dan kebanyakan komputer hanya datang dengan satu. Perkara seperti media storan luaran, yang memerlukan sambungan berkelajuan tinggi ke dalam komputer, akan menggunakan port selari juga, selalunya dengan kejayaan yang terhad dan tidak banyak kelajuan.
Modem menggunakan port siri, tetapi juga beberapa pencetak dan pelbagai perkara aneh seperti pembantu digital peribadi (PDA) dan kamera digital. Kebanyakan komputer mempunyai paling banyak dua port siri, dan mereka sangat perlahan dalam kebanyakan kes.
Peranti yang memerlukan sambungan yang lebih cepat datang dengan kad mereka sendiri, yang terpasang dalam slot kad di dalam komputer. Malangnya, bilangan slot kad adalah terhad dan beberapa kad sukar dipasang.
Matlamat USB adalah untuk menamatkan semua sakit kepala. Bas Serial Universal memberi anda satu cara tunggal, standard dan mudah digunakan untuk menyambungkan 127 peranti ke komputer.

Hanya kira-kira setiap perkakasan yang dibuat kini terdapat dalam versi USB. Senarai sampel peranti USB yang boleh anda beli hari ini termasuk:



  • ·         Printers
  • ·         Scanners
  • ·         Mice
  • ·         Joysticks
  • ·         Flight yokes
  • ·         Digital cameras
  • ·         Webcams
  • ·         Scientific data acquisition devices
  • ·         Modems
  • ·         Speakers
  • ·         Telephones
  • ·         Video phones
  • ·         Storage devices

Network connectionsDi bahagian seterusnya, kami akan melihat kabel USB dan penyambung yang membolehkan komputer anda berkomunikasi dengan peranti ini.


Credit : computer.howstuffworks.com

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Ez bro Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan