Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk menyelesaikan masalah Startup Mac

Cari Model Mac

Selasa, 28 November 2017

Bagaimana untuk menyelesaikan masalah Startup Mac

Bagaimana untuk menyelesaikan masalah Startup Mac:






Bagaimana untuk membaiki Mac yang tidak akan dihidupkan


Terdapat beberapa sebab mengapa Mac anda tidak dapat dihidupkan. Sebelum anda menghubungi lelaki IT anda pastikan ia dipasang.

Jika sebaik sahaja anda telah memeriksa bahawa ia dipasang, pastikan bahawa terdapat kuasa pergi ke skrin, dan kecerahan pada skrin muncul, anda boleh mengikuti ini Bagaimana untuk memperbaiki Mac yang tidak akan menghidupkan petua untuk perbaiki masalah itu.


Bagaimana untuk membaiki Mac yang tidak akan bermula

Mac yang tidak akan bermula sedikit berbeza dengan Mac yang tidak akan dihidupkan. Apabila Mac tidak akan bermula, ia akan sering memaparkan sesuatu di skrin, atau anda akan mendengar sesuatu di dalamnya.

Anda mungkin melihat tanda tanya yang berkelip atau hanya skrin biru atau kelabu. Kami melihat kedua-dua kejadian di bawah ini. Kami juga membincangkan pembetulan untuk Mac yang tidak akan bermula di sini.


Bagaimana untuk membaiki Mac dengan tanda soalan berkelip


Jika anda memulakan Mac anda dan disambut dengan folder dengan tanda tanya di tengah-tengah ia mungkin bermakna cakera Mac anda telah gagal. Tetapi sebelum anda panik, mungkin ada penjelasan lain, dan anda mungkin dapat memperbaikinya.

Folder itu dengan tanda tanya di dalam menunjukkan bahawa Mac anda tidak dapat mencari cakera permulaan dan oleh itu tidak dapat boot. Memperbaiki isu ini akan melibatkan meletakkan Mac anda ke dalam Mod Pemulihan dan memilih cakera permulaan yang betul (yang mungkin menjadi Macintosh HD anda, kecuali jika anda mahu boot dari pemacu luaran).

Walau bagaimanapun, jika anda tidak melihat cakera permulaan anda, atau anda tidak boleh memilihnya, ia mungkin Jika perlu untuk membaiki cakera anda. Untuk berbuat demikian, anda boleh menggunakan Utiliti Cakera - Aplikasi> Utiliti> Utiliti Disk (atau klik cmd + ruang dan mula menaip Utiliti Disk).

Jika anda mengikuti petua dalam artikel ini: Bagaimana untuk membaiki Mac dengan tanda tanya yang berkelip, anda sememangnya akan dapat membantu Mac anda mencari, atau membetulkan, cakera permulaan.


Apa yang perlu dilakukan jika anda melihat skrin kelabu pada permulaan

Skrin kelabu kosong mungkin menunjukkan bahawa terdapat masalah dengan kemas kini firmware. Skrin kelabu dengan logo Apple di bahagian tengah mungkin menunjukkan bahawa terdapat masalah dengan beberapa perisian.

Dalam kes pertama anda perlu memastikan bahawa firmware Mac anda adalah terkini dan itu harus menjadi kes mudah untuk memeriksa bahawa anda menjalankan MacOS versi terkini.

Untuk benar-benar memulakan Mac anda supaya anda boleh menyemak ini, anda perlu bermula dalam Mod Selamat (dan setelah selesai, anda mungkin mendapati bahawa jika Mac anda dimulakan, ia akan bermula dengan baik pada masa akan datang). Kami menerangkan cara memulakan Mod Selamat di bawah.

Sebaik sahaja anda telah memulakan dalam Safe Mode anda boleh mengetahui jika perisian MacOS anda adalah terkini dengan membuka aplikasi App Store dan mengklik Kemas Kini.

Jika itu tidak menyelesaikan masalah, anda mungkin perlu memperbaiki cakera permulaan atau kebenaran cakera menggunakan Utiliti Disk. Kami terangkan bagaimana untuk melakukan perkara di bawah.


Apa yang perlu dilakukan jika anda melihat skrin biru pada permulaan

Jika anda melihat skrin biru, atau skrin biru dengan bola pantai berputar ini mungkin menunjukkan bahawa terdapat masalah dengan perisian anda atau item permulaan.

Anda perlu memulakan Mac anda dalam Mod Selamat. Sekiranya menambah nama pengguna dan kata laluan anda Mac masih belum dimulakan, anda mungkin perlu memeriksa item log masuk anda. Kami terangkan bagaimana untuk melakukan ini di atas.

Jika Mac anda tidak akan dimulakan dalam Mod Selamat, anda mungkin perlu memperbaiki cakera permulaan atau kebenaran cakera menggunakan Utiliti Disk, kaedah untuk kedua-duanya diterangkan di bawah.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Penulis 
Zubair


Tiada ulasan:

Catat Ulasan