Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk membaiki masalah Shutdown dan Mac tidak bertindak balas

Cari Model Mac

Selasa, 28 November 2017

Bagaimana untuk membaiki masalah Shutdown dan Mac tidak bertindak balas

Bagaimana untuk membaiki masalah Shutdown dan Mac tidak bertindak balas


Bagaimana untuk menetapkan Mac yang tidak akan ditutup
Jika Mac anda tidak mematikan ia mungkin masih menutup aplikasi di latar belakang, nasihat di sini adalah bersabar, kadang-kadang ia boleh mengambil masa seketika untuk menutup apl jika data perlu disimpan.


Walau bagaimanapun, mungkin ada masalah dengan aplikasi yang menghentikan Mac anda daripada dapat ditutup. Lihat di Dok untuk melihat jika terdapat ikon apl yang melantun, yang akan menunjukkan bahawa sesuatu memerlukan perhatian. Mungkin ia hanya Pages atau Word yang bertanya sama ada anda mahu menyimpan fail.

Anda mungkin perlu Force Quit jika ada yang menyebabkan penangguhan dan tidak dapat diperbaiki - berhati-hatilah anda mungkin kehilangan beberapa data. Kami mempunyai nasihat mengenai Force Quitting di sini.

Jika anda tidak boleh Memaksa Keluar, tekan dan tahan butang kuasa sehingga Mac dimatikan.

Ambil perhatian bahawa apabila anda memulakan semula Mac, ia mungkin meminta anda jika anda ingin membuka semula semua aplikasi yang telah anda buka sebelum ini. Kami akan menasihatkan bahawa anda mengatakan tidak kepada pilihan ini sekiranya sesuatu yang anda buka akan menyebabkan masalah yang sama sekali lagi jika ia dibuka semula.

Bagaimana untuk membaiki Mac beku
Jika masalah anda adalah bahawa Mac anda telah beku di tengah-tengah tugas, atau aplikasi telah menjadi tidak responsif, ada kemungkinan untuk Memaksa Keluarnya dengan mengklik kanan / mengawal klik pada ikonnya di Dok dan memilih Force Quit.


Sebagai alternatif, anda boleh Memaksa Keluar aplikasi dengan menekan Command + Alt + Escape pada masa yang sama.

Anda juga boleh menekan arahan + ctl + keluar pada komputer riba Mac anda untuk memaksa semula. Atau tahan butang kuasa untuk mencapai perkara yang sama.

Perlu diketahui bahawa jika anda perlu Force Quit atau reboot Mac anda mungkin kehilangan beberapa data. Jika anda mempunyai Backup Mesin Masa, anda mungkin dapat memulihkan tarikh dari itu. Begini caranya: Cara menggunakan Mesin Masa untuk memulihkan data.

Kami juga mempunyai panduan mendalam yang menjelaskan bagaimana untuk membaiki Mac beku di sini.

Apa yang perlu dilakukan jika anda melihat Bola Pantai Spinning
Bola berwarna-warni yang mengagumkan skrin anda apabila Mac anda sedang bergelut mempunyai beberapa nama, Apple memanggilnya pengumpan menunggu berputar, tetapi kami ingin menyebutnya bola pantai berputar.


Bola muncul apabila Mac anda cuba melakukan banyak perkara sekaligus. Atau lebih tepat, apabila aplikasi tidak dapat mengendalikan semua perkara yang sepatutnya dilakukan, bola pantai akan mula berputar. Ia agak seperti itu mengatakan ia agak sibuk dengan sesuatu sekarang dan akan kembali kepada anda. Mungkin ia membayangkan bahawa anda mungkin mahu pergi dan membaling bola di dalam taman untuk sedikit.

Biasanya bola pantai hanya muncul di skrin selama beberapa saat. Apabila ia tidak banyak merujuk kepada Ball of the Death of Spinning Beach (seperti Skrin Kematian Blue pada PC Windows, tetapi tidak hampir sama dengan fatal). Sekiranya anda melihat bola pantai lebih lama daripada yang anda ingin periksa bahagian CPU dan RAM Aktiviti Monitor untuk melihat apakah ada babi (lebih lanjut mengenai Activity Monitor di bahagian seterusnya).

Sebab lain anda mungkin melihat bola pantai adalah jika anda kehabisan ruang pada Mac anda. Seperti yang telah kami katakan di atas, kami sentiasa mengesyorkan bahawa anda mempunyai 10% dari jumlah keseluruhan ruang cakera anda. Jika anda sampai ke titik di mana ruang berada pada premium maka ia boleh melambatkan Mac anda kerana terdapat ruang yang kurang untuk menukar fail.

Ia mungkin bahawa aplikasi atau proses menyebabkan masalah. Lihatlah dalam Monitor Aktiviti untuk melihat apakah ada sesuatu yang sangat tamak. Anda boleh keluar dari aplikasi atau proses di sana. (Tetapi seperti yang kita katakan sebelum ini, ia adalah proses Root, jangan sentuh).


Satu aplikasi yang sering memanggil bola pantai ialah Safari. Sekiranya anda melihat bola pantai apabila anda melayari laman web, mungkin laman web yang dilayari anda bermasalah. Nama itu mungkin muncul apabila anda melihat Pemantau Aktiviti, jika jika kemudian menutup laman web tersebut.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Penulis 
Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan