Macbook Repair - Mecnote: Isu Power mac battery

Cari Model Mac

Selasa, 28 November 2017

Isu Power mac battery

Isu Power



MacBook tidak charging


Jika komputer riba Mac anda tidak dicaj di sini adalah beberapa perkara yang perlu dicuba:

Palamkannya ke soket yang berbeza untuk menolak isu dengan titik kuasa.

Gunakan kabel kuasa yang berbeza - lihat jika rakan boleh membiarkan anda meminjam. Jika ia mengenakan caj dengan kabel yang berbeza, anda tahu bahawa masalah itu. Jika anda mengambil Mac dan kabel ke Apple Store Apple mungkin menggantikan kabel secara percuma.

Jika MacBook anda masih tidak mengenakan bayaran, periksa untuk melihat sama ada kabel anda mengenakan komputer riba Mac lain, sekurang-kurangnya anda boleh menolak kabel yang bersalah.

Jika Mac anda masih tidak akan mengenakan bayaran terdapat beberapa helah lain yang anda boleh cuba sebelum anda mengambil Mac anda ke Apple Store untuk jenius untuk diperiksa.

Mula-mula anda boleh cuba menetapkan semula SMC Mac anda. Itulah Pengawal Sistem Pengurusan. Untuk menetapkan semula SMC, pertama anda perlu mematikan MacBook anda. Sebaik sahaja ia dimatikan, hubungkan penyesuai kuasa MagSafe dan tahan butang Kawalan, Shift, Pilihan dan Kuasa selama kira-kira empat saat, sebelum melepaskan semua pada masa yang sama.

Selepas menetapkan semula SMC, tekan butang Kuasa untuk memulakan MacBook dan lihat jika masalah telah ditetapkan.

Sekiranya ia tidak membetulkannya, maka bateri anda mungkin berada di penghujung hayatnya dan anda harus membawa MacBook anda ke Apple untuk servis.

Secara kebetulan, jika anda mempunyai MacBook lama dengan bateri yang boleh ditanggalkan, anda boleh menetapkan semula bateri dengan melepaskan sepenuhnya dan memasukkan semulanya. Melakukannya mungkin membetulkan masalah itu - tetapi berdasarkan umur mesin anda, kemungkinan bahawa ia hanya sampai ke akhir hayatnya.

Mac kehabisan kuasa terlalu cepat


Jika anda mengklik pada ikon bateri di bar menu di bahagian atas Mac anda, anda dapat melihat jika mana-mana aplikasi menggunakan tenaga yang ketara. Jika anda cuba memerah sedikit hayat bateri daripada Mac anda pada hari jauh dari titik kuasa kemudian tutup apl itu.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang aplikasi dan proses yang paling lapar kuasa, lihatlah tab Tenaga dalam Aktiviti Monitor (yang merupakan tambahan baru dalam OS X Mavericks).

Monitor Aktiviti menunjukkan kepada anda berapa banyak tenaga semua aplikasi terbuka menggunakan serta bagaimana penggunaan tenaga telah berubah dari semasa ke semasa. Anda juga boleh melihat jika mana-mana aplikasi yang berjalan sebenarnya mengambil kesempatan daripada ciri App Nap Apple.


App Nap adalah ciri Apple yang diperkenalkan di Mavericks yang membolehkan aplikasi tidak aktif untuk tidur, mengurangkan penggunaan kuasa dan memanjangkan hayat bateri.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Penulis 
Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan