Macbook Repair - Mecnote: CHECK STATUS BATTERY MACBOOK DENGAN MENGGUNAKAN THIRD PARTY APPS?

Cari Model Mac

Ahad, 26 November 2023

CHECK STATUS BATTERY MACBOOK DENGAN MENGGUNAKAN THIRD PARTY APPS?

Anda tahu tak bahawa anda boleh check status bateri Macbook anda dengan menggunakan third party aplikasi selain menggunakan Mac "System Information"?. Disini kami sertakan beberapa aplikasi yang boleh membantu anda untuk check kesihatan bateri macbook anda selain menggunakan "System Information" yang ada dalam macbook anda. 



1. Battery Health 3 


Battery Health 3 adalah utiliti pemantauan bateri profesional untuk menlihat statistik penting tentang bateri Macbook dan peranti iOS anda seperti tahap kuasa, kesihatan, kapasiti, suhu, kitaran cas dan banyak lagi. Ia juga boleh digunakan untuk menyambung ke iPhone atau iPad anda melalui WiFi Sync atau kabel USB untuk mengambil data bateru iOS yang berkaitan. 



2. CleanMyMac X 


CleanMyMac X adalah aplikasi serba boleh termasuklah display bateri dalam macbook, memberi petunjuk segera mengenai kesihatan bateri Macbook anda dan memberitahu tentang aplikasi manakah menggunakan banyak kuasa yang boleh menyebabkan penggunaan bateri secara berlebihan. 



3. CoconutBattery dari Coconut-Flavour


Coconut Battery dari Coconut-Flavour adalah aplikasi yang berguna untuk memantau kesihatan bateri Macbook anda. Aplikasi ini dapat menunjukkan maklumat bateri langsung untuk Mac anda, termausklah usia peranti, penggunaan kuasa dan bilangan kali (cycle count) macbook anda yang telah dicaj. 



4. Battery Health-Monitor Stats


Battery Health - Monitor Stats adalah aplikasi yang menyediakan statistik terperinci dan maklumat kesihatan untuk bateri Macbook anda termausklah tahap cas semasa, kapasiti bateri, penggunaan kuasa dan bilangan kali (cycle count) macbook anda yang telah dicaj. 


    Penting untuk mengambil perhatian bahawa untuk tidak bergantung sepenuhnya kepada third party aplikasi kerana tidak semua maklumat yang ditunjukkan adalah tepat dan kurang menyakinkan. Jadi untuk mendapatkan maklumat yang lebih tepat pengguna boleh menggunakan "built-in tools' yang telah disediakan oleh macOS untuk melihat kesihatan bateri pada macbook anda. 


Cari Kami ? Mecnote Alor Setar..




    














Mecnote  (Alor Setar)
No 49a (Tingkat 1) Taman Johan Fasa 2,
Jalan Kuala, Taman Pelangi ,
06600 Kuala Kedah, Kedah
Operasi : 10 pagi - 7 malam ( Sabtu Tutup)

Tel : 04-744 4513
Whatsapp. : 011-5776 0031
Klik Sini - Whatsapp Kami (Mecnote Alor Setar)

Landmark. : Depan Sekolah Cina SJK (C) Pei Hwa , Atas Kedai Ubat Teik Jin 
Klik sini untuk 
Klik Sini - Location Waze ke Kedai Mecnote Alor Setar



             





Tiada ulasan:

Catat Ulasan