Macbook Repair - Mecnote: Macbook Sedap & Tahan Lama

Cari Model Mac

Isnin, 3 Januari 2022

Macbook Sedap & Tahan Lama

 



Macbook Air A1465(2013) Upgrade

SSD 256GB

&

Battery



Macbook yang ada pakej masalah semula jadi ni memang serabut. Maksud pakej masalah semula jadi ni seperti slow dan bateri cepat drain. Tapi jangan risau, kami disini ada cara untuk atasi masalah yang anda sedang hadapi. Jom tengok cara kami atasi masalah semula jadi ini.



Ini adalah macbook air A1465 yang mengalami masalah bateri cepat habis. Ini kerana peratusan lifetime bateri ini telah capai bawah 80% iaitu 64%. Macbook akan keluar amaran seperti 'Battery Service' sekiranya bateri macbook telah turun sebanyak 75%.




Ini pula adalah masalah dari segi performance. Ini kerana macbook ini menggunakan PCIE asal yang dikeluarkan oleh apple. SSD lifetime boleh menurun sekiranya macbook tidak power off dengan betul, macbook terlalu panas atau upgrade OS yang tidak sesuai dengan macbook.




Setelah buka casing bawah macbook ini, terlalu banyak habuk yang melekat pada macbook. Ini yang membuatkan macbook cepat panas. Membuatkan macbook cepat rosak. PCIE dan bateri juga dalam keadaan lama dan tidak pernah tukar.




Ini adalah keadaan macbook yang telah dibersihakan dan thermal paste juga telah ditukar. Thermal paste perlu ditukar bagi mengekalkan suhu yang minimum pada macbook. PCIE juga telah upgrade ke SSD yang mempunyai performance yang lebih mantap. Bateri juga telah ditukar.




Ini adalah keadaan bateri baru yang telah ditukar. Bateri dalam keadaan baru dan boleh digunakan dalam jangka masa 3 jam screen time.




Ini pula adalah keadaan SSD yang telah di upgrade. Performance macbook juga adalah keadaan maksimum. Lebih bagus daripada PCIE asal. Kapasiti juga lebih besar daripada PCIE. SSD ini boleh digunakan untuk jangka masa 3 tahun akan datang.


Jika Anda Ada Masalah Mengenai Macbook/iMac Boleh Cari Atau Contat Kami Di...


Cari Kami ? Bangi (Bandar Baru Bangi Seksyen 3)










Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 11:30 pagi - 7.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005















Tiada ulasan:

Catat Ulasan