Macbook Repair - Mecnote: Replacement Iphone LCD

Cari Model Mac

Isnin, 18 Oktober 2021

Replacement Iphone LCD

 



 IPHONE X LCD REPLACEMENT!!!


Hi dan assalamualaikum semua !!!

Harini admin nak berkongsi ilmu sikit dengan korang .Korang tahu antara masalah yang technician kami kerap jumpa adalah LCD/Skrin yang pecah ataupun retak. Ada berbagai kesan selepas keretakan berlaku.Kesan yang paling kecil adalah keretakan skrin itu sendiri, manakala kesan paling teruk adalah paparan/display rosak ataupun kosong/blank. Salah seorang pelanggan kami meminta kami melakukan replacement LCD iPhone X miliknya yang retak.Beliau merasa tidak selesa melihat serta menggunakan iPhone X yang pecah teruk.

Jalan penyelesaian kepada masalah iPhone X ini adalah dengan menukar LCD yang baru. Setelah mendengar nasihat dari technician kami, pelanggan akhirnya bersetuju untuk melakukan baik pulih dengan menukar LCD baru.






TANDA-TANDA ANDA PERLU TUKAR LCD

  1. Garis pada LCD akan menampakkan satu garis atau lebih yang bewarna. Garis ini akan menggangu sentuhan anda pada skrin. Selain itu, garis ini juga menyakitkan pandangan mata anda. Sekiranya, anda mempunyai masalah ini hantar ke pakar seperti kami.
  2. Ghost touch bermaksud skrin LCD bergerak sendiri seolah macam anda menyentuhnya. Ghost touch terjadi akibat masalah LCD sama ada terhentak atau masalah daripada kilang. Ghost touch ia akan mengganggu proses anda melakukan kerja. Sekiranya anda tengah bermain permainan video ia akan menyebabkan anda melakukan kerja yang lain tanpa anda menyuruhnya.
  3. Sekiranya skrin anda retak sahaja ia tidak menjadi masalah. Anda boleh sahaja memakainya. Sekiranya skrin anda retak tambah pulah tidak mengeluarkan paparan yang sepatutnya. Ini perlu melakukan pertukaran kepada LCD. Sekiranya, ia Cuma retak sahaja tapi masih boleh sentuh ia hanya perlu menukarkan glass pada LCD anda. Pertukaran glass hanya sesetengah telefon sahaja.




Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iPhone, iMac, Macbook? Tanya Kami




Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd








by : Hafizah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan