Macbook Repair - Mecnote: HABUK PUNCA KEYBOARD MACBOOK ROSAK

Cari Model Mac

Rabu, 25 November 2020

HABUK PUNCA KEYBOARD MACBOOK ROSAK

HABUK PUNYA KEYBOARD MACBOOK ROSAK
 


Hari Isnin 23 November 2020 Customer Walk in kedai kami di  Mecnote Shah Alam dengan masalah keyboard Macbook Pro A1398 tak function. Selepas technician kami membuat checking dan diagnose didapati bahawa semua key's di macbook pelangaan tersebut tak respond dan banyak habuk. Selepas pertanyaan didapati bahawa pelanggan tersebut tinggalkan macbook tersebut dalam jangka masa yang panjang di kampung akibat menyebabkan macbook tersebut berhabuk.  Jadi Team Mecnote call customer untuk beritahu dan cormfirkan balik supaya kita boleh proceed dengan menukar keyboard satu set.






Sama ada pelanggan mahu mempercayainya atau tidak, keyboard MacBook Pro mungkin akan menjadi kotor dari minyak di tangan ataupon hingga debu di udara, anda perlu meluangkan masa setiap beberapa minggu untuk membersihkan keyboard. Sekiranya tidak, habuk berisiko masuk ke bahagian-bahagian macbook yang sensitif, yang pada gilirannya boleh menyebabkan kos untuk dibaiki. Sekiranya pelanggan ingin mengelakkan pembaikan dan memastikan MacBook, MacBook Air, atau MacBook Pro pelanggan kelihatan bersih dan kemas, berikut adalah beberapa tips untuk mejaga atau membershikan macbook.





Kain microfiber sangat bagus untuk membersihkan banyak permukaan di sekitar rumah pelanggan, dan ia juga dapat membantu pelanggan menggunakan Mac. Sekiranya perlahan-lahan melembapkan kain mikrofiber dan mengelap papan kekunci MacBook dengan lembut, pelanggan seharusnya dapat mengeluarkan sejumlah besar kotoran dari keyboard.Dan juga dapat menghilangkan noda pada skrin.


Apple mengatakan bahawa mengelap bahagian luar dan skrin komputer riba dengan lembut dengan tisu Alkohol 70% tidak akan merosakkan komputer pelanggan. Pelanggan mungkin perlu menggunakan beberapa alas kecil ini setiap kali membersihkan, itulah sebabnya mendapatkan 100 sekaligus adalah idea yang bijak.






Bagi kebanyakan orang, hanya menggunakan macbook tidak akan menjadi pengalaman terbaik. Terdapat banyak aksesori Macbook Pro dan MacBook Air hebat yang boleh pertimbangkan untuk memastikan pelanggan memanfaatkan sepenuhnya. Akan tetapi, sesuatu yang mungkin pelanggan abaikan adalah membersihkan bekalan.

Apple mengesyorkan satu-satunya jenis kain untuk gunakan untuk membersihkan Macbook pelanggan adalah kain Microfiber lembut dan bebas serat. Mereka adalah alat pembersih yang mesti ada di gudang senjata anda. Pastikan semasa menggunakannya, kain hanya lembap dan melakukan yang terbaik untuk menjaga kelembapan dari sebarang port.

Sudah tentu, menjaga kebersihan keyboard pelanggan sangat penting. Keyboard Mac diketahui mempunyai masalah dengan remah-remah di bawah suis. Udara termampat adalah beberapa perkara terbaik untuk digunakan untuk mengeluarkan kotoran dan habuk yang tidak diingini dari keyboard macbook. Apple mempunyai panduan berguna untuk menggunakan udara termampat pada macbook. Kunci sebenarnya adalah memastikan pelanggan tidak menggunakan udara termampat terlalu dekat dengan gadget.



Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iMac? Tanya Kami



Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..
























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd





by : Shyam



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan