Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 12 November 2020

     Battery of Macbook Pro A1398 Replaced



Hari Isnin 2 November 2020 Customer Walk in kedai kami di  Mecnote Shah Alam dengan masalah battery Macbook Pro A1398. Selepas membuat technician checking dan diagnose didapati bahawa battery macbook pelangaan itu drain fast dan battery condition sudah drop. Jadi Team Mecnote call customer untuk beritahu dan cormfirkan balik supaya kita boleh proceed dengan menukar battery.




Cara untuk mengelak battery macbook dari rosak


Untuk penggunaan bateri yang optimum, dan untuk memanfaatkan seumur hidup bateri macbook, charge battery 40% hingga 80% telah dilihat sebagai optimum. Walau bagaimanapun, bateri lithium generasi baru lebih baik dalam kitaran pengisian penuh, jadi tidak membiarkannya di bawah 40% adalah peraturan praktis yang baik. Dan, Team Mecnote menyarankan pelanggan harus tidak membiarkannya mengecas sepanjang masa berbuat demikian boleh memanaskan bateri dalam beberapa model, yang merupakan perkara nombor satu yang pelangan perlu elakkan. Walaupun begitu, dalam banyak model macbook, setelah bateri diisi 100%, ia akan memutuskan bekalan kuasa ke bateri, jadi pengisiannya tetap berlebihan selepas itu, dan tidak akan merosakkan bateri dalam kebanyakan kes.



Pelangan boleh periksa keadaan bateri MacBook dengan sendiri, untuk memeriksa keadaan bateri MacBook, pelangan perlu klik pada ikon bateri di bar menu dan akan melihat salah satu daripada empat syarat:


Biasa: Bateri berfungsi seperti biasa.

Ganti Segera: Bateri berfungsi seperti biasa tetapi mempunyai muatan yang lebih rendah daripada yang berlaku ketika baru.

Ganti Sekarang: Bateri berfungsi dengan normal tetapi mempunyai muatan yang jauh lebih rendah daripada yang berlaku ketika masih baru. Pelangan boleh terus menggunakan bateri sehingga anda menggantinya tanpa merosakkan komputer.

Bateri Servis: Bateri tidak berfungsi seperti biasa, dan pelangan mungkin atau mungkin tidak melihat perubahan tingkah lakunya atau jumlah caj yang dikenakannya. 

Tetapi anda tak perlu risau, anda boleh bawa macbook anda untuk diservis di Mecnote. Anda boleh terus menggunakan bateri anda sebelum diperiksa tanpa merosakkan komputer anda.



Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iMac? Tanya Kami




Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd








by : Shyam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan