Macbook Repair - Mecnote: Lampu isyarat tidak berfungsi

Cari Model Mac

Khamis, 14 November 2019

Lampu isyarat tidak berfungsi

"Mana lampu isyarat ini??" 


Saje je clickbait, jangan marah guys

Eyh apa ini magsafe tiba tiba tak menyala ni. Laa malam tadi elok je magsafe ni, takkan laa nak buat hal lagi. 

Haa mesti pengguna magsafe pernah kena situasi macam ni kan. Situasi di mana magsafe anda tidak berfungsi. Banyak dah terkena masalah seperti ini. 

Sebelum apa apa kejadian yang tidak di ingini berlaku seeloknya sebelum apa apa charge laa battery macbook anda dahulu sementara magsafe cable anda menjadi satu masalah kepada anda. 





Ini adalah cable magsafe yang belum di tukar. Customer ini telah mengadu kepada kami tentang magsafenya yang tidak boleh digunakan lagi. Mengapa ini terjadi, kerana cable magsafe telah rosak dan tidak function. Sebelum anda melakukan aktiviti penukaran cable ini, anda perlu memerhatikan slot yang ada pada board magsafe tersebut. Iaitu tempat di mana cable itu terletak. JANGAN SALAH LETAK!!. Jika anda salah letak slot wayar board magsafe anda akan short dan tidak dapat digunakan lagi. 



Sebelum proses penukaran seperti yang anda lihat di dalam gambar tersebut mempunyai dua cable iaitu cable lama iaitu cable yang masih berada di dalam board, manakala cable yang lagi satu adalah cable yang baru dan akan di solder pada board magsafe tersebut. Seperti yang anda sedia maklum proses pemasangan cable adalah mudah dan tidak mengambil masa yang terlalu lama.




Setelah proses pemasangan berjaya di lakukan anda boleh melihat sendiri bahawa magsafe berfungsi dengan baik. 




Bagaimana anda hendak mengetahui bahawa magsafe cable anda berfungsi dengan baik? . Jika anda lihat lampu pada magsafe cable anda menyala dan battery pada macbook anda mempunyai logo seperti petir dan berwarna putih. 








Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 10 pagi - 9.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005

























Tiada ulasan:

Catat Ulasan