Macbook Repair - Mecnote: Paparan Skrin sama seperti iPad Pro ( Macbook Pro - 16inch )

Cari Model Mac

Selasa, 30 Julai 2019

Paparan Skrin sama seperti iPad Pro ( Macbook Pro - 16inch )

"Segala yang kita tahu setakat ini tentang Macbook Pro 16 inch yang akan datang"

By @radeonmbps. July 30, 2019 


Kami pertama kali mendengar tentang rancangan pihak Apple untuk Macbook Pro 16 inch ini pada bulan Februari lalu melalui nota penganalisis dari Ming-Chi Kuo.Sejak itu, kami telah mempelajari banyak lagi mengenai reka bentuk design MacBook, harga, jenis skrin, dan banyak lagi.

Reka Bentuk 


Apabila dia pertama kali melaporkan kewujudan MacBook Pro yang lebih besar pada bulan Februari, penganalisis Apple, Ming-Chi Kuo mengingatkan bahawa ia akan mempunyai "reka bentuk serba baru." Masih tidak jelas tentang apa sebenarnya maksud ini, tetapi terdapat beberapa kemungkinan logik .

Satu laporan dari Digitimes hari ini mengatakan bahawa matlamat Apple adalah untuk menyesuaikan MacBook Pro 16 inci dalam badan yang sama seperti MacBook Pro 15 inci. Ini akan dicapai oleh model baru yang memaparkan narrow bezels skrin yang nipis daripada model MacBook Pro yang lain.


Paparan Skrin

Ciri yang terbaru dari MacBook Pro 16-inci mungkin terhadap paparan skrinnya . Mesin ini lebih besar daripada MacBook Pro 15-inci semasa, tetapi lebih kecil daripada MacBook Pro 17-inci yang masih menjadi mesin yang popular untuk ramai orang hari ini.

Direka di antara kedua-dua saiz itu bermakna MacBook Pro 16-inci boleh menyeimbangkan keseimbangan antara kuasa dan kebolehgunaan untuk memudahkan pengguna peringkat pro, terutama jika ia sesuai dengan saiz badan yang sama seperti MacBook Pro 15-inci.

Beberapa laporan mencadangkan bahawa paparan 16 inci akan menampilkan resolusi 3072 × 1920, dari paparan 2880 × 1800 yang digunakan dalam MacBook Pro 15 inci sejak Retina MacBook Pro yang pertama pada 2012. Panel itu akan menjadi LCD, berbanding kepada OLED, dan dihasilkan oleh LG.


Spesifikasi MacBook Pro 16 inci

Spesifikasi untuk MacBook Pro adalah sukar untuk diramal, tetapi berdasarkan pasaran sasaran, mengharapkan ia menjadi lebih berkuasa. Kembali pada bulan Mei, Apple mengumumkan versi yang dipertingkatkan daripada MacBook Pro 15 inci dengan pemproses Intel 8-teras yang lebih berkuasa.

Tidak jelas apa yang mungkin diberitahu oleh Apple dalam MacBook Pro 16-inci peringkat kemasukan - tetapi MacBook Pro 15-inci semasa mungkin petunjuk yang baik. Model asas termasuk pemproses Intel Core i7 6-core 9 dengan storage 256GB SSD, 16GB RAM, dan Radeon Pro 555X dengan 4GB memori GDDR5.

Bolehkah MacBook Pro baru lebih banyak pilihan I / O daripada hanya empat port USB-C?

Harga MacBook Pro 16-inci 

MacBook Pro 16-inci dijangka lebih tinggi dalam barisan Apple MacBook. Laporan telah mencadangkan harga bermula kira-kira RM12,000, yang jatuh selaras dengan apa yang anda harapkan berdasarkan seluruh baris MacBook. Itu kedudukannya antara MacBook Pro 15 inci dan iMac Pro, yang bermula pada RM20,000.

Apa yang anda harap dapat lihat dalam MacBook Pro 16 inci? Adakah anda merancang untuk membeli MacBook yang paling baru? Marilah kita ketahui di dalam komen.

Sebarang pertanyaan dan masalah boleh hubungi kami.


Mecnote Studio Gombak (HQ)
No, Gombak, 15A, Jalan SG 1/6,
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves,
Selangor.
Waze: Mecnote Studio - Repair Macbook Board Expert

Our location.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan