Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Ahad, 12 Mei 2019



"Pelan Apple baru kembali ke masa depan"  

Ia boleh mengisytiharkan kerahsiaan, tetapi tidak percaya perkataan itu kerana Apple sebenarnya merupakan tuan kebocoran iPhone. Ia juga merupakan tuan masa kebocoran ini, jadi ia tidak menghairankan bahawa pada hari yang sama syarikat melaporkan penjualan iPhone jatuh, ia 'secara tidak sengaja' memberi kita sekilas iPhone baru yang benar-benar radikal.

iPhone concept render - Apple is working on technology to turn the entire display into a Touch ID fingerprint sensor

Diambil oleh paten paten PatentlyApple, Apple telah menerbitkan paten terperinci mengenai bagaimana ia akan memperkenalkan versi Touch ID yang canggih ke dalam iPhonenya. Dan ia adalah pengiktirafan cap jari, tidak seperti apa yang kita lihat sebelum ini.

Dengan 'Kaedah pengimejan biometrik permukaan masukan', paten Apple menerangkan bagaimana ia akan menggunakan gelombang akustik yang bergema dari paparan iPhone untuk mencipta peta 3D cap jari pengguna. Ini mungkin seperti Ultrasonic Reader Galaxy S10, tetapi versi Apple membolehkan anda meletakkan jari anda di mana-mana sahaja di kaca. Ini menyelesaikan batasan terbesar pembaca dalam paparan: mereka tidak pernah intuitif kerana anda tidak boleh merasakan di mana anda perlu menyentuh.

Teknologi Apple juga sangat fleksibel. Syarikat itu menerangkan bahawa ia boleh menggunakan pelbagai teknik tomografi, seperti refleksi, pembelauan dan transmisi untuk membina peta 3D hujung jari anda, sementara sistem pencitraan akustik juga boleh memantau kadar jantung dan pernafasan dan oksigenasi darah. Teknologi ini juga boleh memetakan muka, pipi atau telinga jika pengguna mahu cara yang lebih kreatif untuk membuka kunci iPhone mereka.

Tidak perlu dikatakan, satu maklumat Apple yang disembunyikan adalah reka bentuk peranti yang akan digunakan. Dalam contoh ini, Apple menggunakan telefon bimbit generik (pendekatan biasa) tetapi syarikat itu telah menggunakan reka bentuk gila seperti telefon flip pada masa lalu juga.

Qualcomm's Ultrasonic sensor is an in-display reader with acoustic 3D mapping technology which is already on the market

Lebih-lebih lagi, kita tahu ini adalah teknologi Apple yang serius. Walaupun syarikat itu tidak pernah menerbitkan dengan terperinci sedemikian sebelum ini, ia telah membayangkan pulangan untuk Touch ID tidak kurang dari tiga kali sebelumnya sejak Disember (1,2,3).

Kenapa penjagaan Apple begitu banyak tentang membawa kembali ID Touch? Kerana grail suci keselamatan telefon pintar adalah biometrik dwi. Ya, ada fleksibiliti yang ditambah (ID Wajah jika memakai sarung tangan, ID Touch untuk membuka kunci yang halus, dll) tetapi menggunakan kedua-dua sempadan menyampaikan keselamatan gred tentera pada saat-saat penting. Pembayaran adalah satu, tetapi Apple mempunyai rancangan yang lebih bercita-cita tinggi seperti iPhone menggantikan pasport anda.

Singkatnya: ini adalah teknologi semua orang boleh mendapatkan di belakang.

Bilakah kita boleh mengharapkan untuk melihatnya? IPhone Apple hodoh 2019 akan mendapat banyak manfaat daripada naik taraf tajuk tersebut, tetapi reka bentuk semula besar 2020 nampaknya lebih cenderung. Saya meneka, sudah tentu, tetapi memandangkan sejauh mana kerja Apple mengenai teknologi ini, saya tidak akan terkejut jika ia tiba lebih awal daripada yang kami harapkan. Lagipun, Apple kelihatan sangat berminat untuk kita tahu tentangnya.


Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/iPhone?


Slow
Rosak
Serangan Virus
Jangan risau!! 


Kami boleh bantu menyelesaikan 

masalah anda



Tak tahu dimana lokasi 

MECNOTE UIA Gombak?



Anda boleh hubungi kami melalui:



WhatsApp: Abg M

          Facebook: Mecnote UIA




Anda boleh datang terus ke MECNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG

- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 

- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL

-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan