Macbook Repair - Mecnote: Macbook Pro A1278 New Battery Replacement + SSD Upgrade

Cari Model Mac

Jumaat, 3 Mei 2019

Macbook Pro A1278 New Battery Replacement + SSD Upgrade

"Macbook Pro A1278 replacement battery and SSD upgrade (SOLVED)"

Di sini adalah salah satu masalah yang sering di hadapi oleh pengguna macbook. Seperti yang kita sedia maklum kebanyakkan #graphicdesigner akan menggunakan macbook berbanding dengan laptop mahupun PC. Kenapa ramai pengguna lebih banyak menggunakan macbook berbanding dengan menggunakan laptop biasa. Kebiasaannya macbook adalah jenis yang tahan lama jika di bandingkan dengan laptop. Apa yang di maksudkan tahan. Ramai yang tidak tahu jangka hayat macbook boleh bertahan lebih lama jika di bandingkan dengan laptop. Macbook juga tidak terkecuali dalam terkena masalah. Contoh masalah yang sering di hadapi oleh macbook ini ialah bateri. Bagaimana kita nak tahu bahawa bateri macbook anda bermasalah. Mudah sahaja. Pengguna boleh checking sendiri dengan pergi ke "About this Mac" dan pergi ke sistem report. Selepas selesai dua step ini pengguna akan di tunjukkan satu phase dan pengguna perlu memilih colum power



No di dalam gambar tersebut adalah information tentang bateri dan health macbook. 

Kebanyakkan pengguna tidak tahu bila bateri macbook perlu di tukar. Dengan adanya information seperti ini pengguna boleh melihat condition bateri yang ada pada macbook pengguna tersebut.

Di sini kami telah berjaya menyelesaikan masalah pengguna macbook ini. Bateri macbook ini tidak charging apabila pengguna menyambungkan magsafe/adapter pada macbook. 



Selain dari itu pengguna macbook ini berasa tidak puas hati dengan peformance macbook beliau kerana beliau mengadu kepada kami tentang macbook ini slow. Kami telah suggest kepada pengguna untuk menukarkan HDD beliau kepada SSD. Macbook beliau slow kerana HDD beliau tidak mencapai tahap maksimum. 









Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 10 pagi - 9.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005








Tiada ulasan:

Catat Ulasan