Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Ahad, 12 Mei 2019



"Apple IOS 13 menyiarkan berita terkejut peringatan update iPhone"  


Selepas beberapa bencana baru-baru ini, Apple mendapat tindakannya bersama-sama dengan iOS 12.2, ia adalah pelepasan pepejal batu dan anda perlu menaik taraf. Tetapi dengan reka bentuk iPhone 11 dan iPhone XR2 baru yang menarik kritikan yang serius, berita sedang memecahkan cara yang tidak popular Apple boleh menggunakan iOS 13 untuk memacu jualan.

Apple's iPhone XS, iPhone XS Max and iPhone XR will be supported by iOS 13 but many others look set for the chop

Dalam laporan baru yang mengejutkan, laman web pakar iPhonesoft.fr menyatakan iOS 13 akan menggugurkan sokongan untuk iPhone 5s, iPhone SE, iPhone 6 dan iPhone 6 Plus serta iPad mini 2 dan iPad Air. Memandangkan rangkaian iPhone 6 adalah generasi jualan iPhone terbesar sepanjang masa (220m unit) dan, bersama-sama dengan iPhone SE, yang masih dijual hari ini, pergerakan itu akan meninggalkan berjuta-juta pemilik iPhone tanpa disedari dalam keadaan sejuk.

Mengapa tidak disangka-sangka? Kerana iOS 12 masih menyokong iPhone 5S, jadi Apple akan membunuh dua generasi iPhone dalam satu pembebasan untuk kali pertama. Memandangkan iPhone 5S mendapat penangguhan yang diharapkan dengan sokongan dalam iOS 12, mungkin kita tidak seharusnya terkejut. Tetapi apabila peranti masih dijual, saya pasti iPhone 6, iPhone 6 Plus dan pemilik iPhone iPhone baru akan menganggapnya sebagai tamparan yang rendah.

Lagipun, apabila sokongan iOS hilang peranti tidak hanya terlepas pada ciri baru tetapi juga patch keselamatan penting. Ini menyebabkan nilai kedua mereka terjun dan iPhone SE, khususnya, hanya berusia tiga tahun dan berjalan pada perkakasan iPhone 6S. Akibatnya, saya telah meminta Apple untuk mendapatkan respons dan akan mengemas kini pos ini jika saya mendapat jawapan.

Dalam pertahanan Apple, ia patut menunjukkan bahawa iPhone menerima sokongan yang lebih panjang daripada sebarang telefon Android. Malah, walaupun Google hanya menjamin tiga generasi sokongan Android untuk perdana Pixel dan yang baru-baru ini dinaik taraf dari dua. Sebaliknya, sementara pemilik iPhone SE akan marah, iPhone 6 telah mendapat manfaat daripada lima generasi iOS sehingga kini.

Namun saya mengesyaki sebab sebenar iOS 13 mungkin menggunakan pedang untuk banyak model kerana Apple perlu memotivasi pemilik iPhone yang lebih tua untuk menaik taraf. Jualan iPhone jatuh dan tidak rahsia lagi bahawa reka bentuk iPhone baru tidak menetapkan pulsa lumba. Mereka juga kehilangan 5G yang, secara adil atau tidak, telah digunakan sebagai pembeza kuat oleh saingan.

Yang semuanya bermakna Apple mungkin perlu mengutip generasi jualan iPhone terbesar dari mereka semua. Ya, pemilik iPhone terkenal kerana setia tetapi dengan iOS 13 Apple kelihatan bersedia untuk meletakkan asumsi itu pada ujian.


Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/iPhone?


Slow
Rosak
Serangan Virus
Jangan risau!! 


Kami boleh bantu menyelesaikan 

masalah anda



Tak tahu dimana lokasi 

MECNOTE UIA Gombak?



Anda boleh hubungi kami melalui:



WhatsApp: Abg M

          Facebook: Mecnote UIA




Anda boleh datang terus ke MECNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG

- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 

- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL

-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan