Macbook Repair - Mecnote: Top 5 Apple Centre di Malaysia

Cari Model Mac

Selasa, 9 April 2019

Top 5 Apple Centre di Malaysia

"Apple Service Center?" - TOP 5 Authorised Apple yang Fames 


Apabila beli iPhone, macbook atau iMac baru pasti akan ada jaminan yang ditawarkan oleh syarikat gergasi Apple ini.



Ramai juga syarikat yang diiktiraf dan ditauliah bagi menguruskan apple service center bagi menerima aduan atau gajet yang bermasalah dari produk apple. Jadi kali ini kami ingin berkongsi senarai 5 apple yang terkenal di Malaysia.





1. Machines




Machines ditubuhkan pada 2006 di Malaysia. Yang sekarang merupakan Apple Center yang terkenal di Malaysia yang memiliki cawangan sebanyak 14 outlet di Klang Valley, Pahang dan Johor Bharu. Machines diiktiraf oleh Apple dan ditauliah untuk menjadi APR (Apple Premium Reseller) pada 2007 dan sekarang merupakan outlet dan akseseori pembekal yang agak besar di Malaysia.




Ini antara senarai Outlet Machines di seluruh Malaysia.


sumber info : machines

2. Switch


Ini antara antara outlet yang memberi servis paling lama di Malaysia. Bermula di Pulau Pinang pada 1995 lagi. Kini Switch mengembangkan sayapnya sehingga membuka outlet sebanyak 32 Switch Outlet di seluruh Malaysia. Yang menarik Switch mempunyai visi dan misi tersendiri dalam memberi servis yang terbaik pada pengguna Apple di Malaysia.


Outlet Switch sangat lah banyak dengan mempunyai outlet di Sarawak juga disini kami letak Outlet Switch yang utama di Malaysia. Yang mana ingin mengetahui repair macbook near you boleh klik disini .-> Alamat OUTLET Switch Malaysia .




3. IT World



sumber : Nicoleyie.com

Ini antara yang fames di kalangan pengguna Apple dan tukang repair apple yang ingin menuntut jaminan yang Apple . Dan mereka kebanyakan outlet bertapak di Perak.




Disini antara Outlet IT World yang menerima untuk claim warranty gajet apple dan kebanyakkan pengguna apple mengatakan Apple service provider sangat cepat dan pantas dalam urusan claim warranty.




jom tengok senarai IT World yang jadi apple premium service provider (APSP)




4. TMT (Thundermatch Apple)








TMT telah dijenamakan dengan brand TMT yang dikenali dulu sebagai ThunderMatch. Mereka bermula sejak tahun 1997 dan kini jenama yang sedang melonjak naik dalam bidang Apple. Modal yang tinggi dan berbekal modal dibenarkan sebanyak RM5 juta dan Paid Up Capital dalam syarikat sebanyak 2.4 juta yang sebelum ini mereka sangat terkenal bidang retail akseseori laptop dan komputer . Sekarang mereka mengembangkan sayap dalam bidang Centre Apple .
Ini antara senarai Authorised Service Provider daripada syarikat ThunderMatch



sumber : https://tmt.my/about-us/

5. QCD Technology (Member Group Of QCD)





QCD Technology merupakan anak syarikat daripada QCD Group yang mempunyai banyak cawangan di rantau asia seperti Singapura , Malaysia, Filipina  dan juga Indonesia.

Mereka banyak menawarkan Pusat Servis Apple berbanding reseller apple premium outlet store.

Ini adalah antara salah satu senarai cawangan mereka diseluruh Asia bukan seluruh Malaysia ya. Walaubagaimana ia tak sefames seperti Switch dan Machines tapi ia mempunyai rangkaian di seluruh negara.


Ini lah carta 5 terbaik bagi Pusat Servis Apple, (Apple Service Centre) anda mungkin tidak bersetuju dengan carta top 5 kami ini. Apa boleh buat ini adalah sekadar pendapat kami dan pendapat pengguna apple ssetengahnya. Ini carta kami mungkin carta dan pandangan anda mungkin berbeza bagi kami. Semoga input ini memudahkan anda mengenali dan tahu di mana pusat servis Apple untuk menghantar Claim Warranty dan sebagainya

Tapi sekiranya Warranty anda sudah void? atau disebabkan human error anda juga boleh menghantar pada kami untuk semakan inspection secara PERCUMA FOC disini dan dapatkan report masalah yang dihadapi oleh Mac anda dan bajet serta kos untuk baikpulih Mac anda.

Dekat mana kami - Mecnote?



Expert in Mac
Mecnote

Mecnote (Gombak)

No.15a Jalan SG 1/6, 
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves
Selangor, Malaysia
Waze: Mecnote
Landmark: McD Sri Gombak

Careline: 03-61770131
FB: Mecnote
Whatsapp: 01080025651

bit.ly/wasapgombak






Tiada ulasan:

Catat Ulasan