Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Isnin, 8 April 2019



"Mac anda slow?" - 5 perkara anda perlu buat 



Apabila Mac anda mengambil selama-lamanya untuk memuatkan apa-apa dan anda bosan bertanya kepada diri sendiri, "Mengapa Mac saya berjalan perlahan?" Maka ia mungkin masa untuk mengembalikannya. Bagaimana? Pertama, mari kita lihat sebab mengapa Mac anda perlahan, dan kemudian bagaimana untuk menjadikannya lebih cepat. 


1. Buang file yang tidak patut


Itu buasir folder kuno yang anda terus lupa untuk memadamkan akhirnya mendapat kepada anda. Pemacu keras penuh mengambil lebih banyak masa untuk bertindak balas, memuat, dan memaparkan objek. Dan ia menyebabkan Mac berjalan perlahan.


Susun fail dan folder mengikut saiz dan tarikh, jika anda sedang mencari yang lama atau yang besar. Gunakan penyimpanan awan dan HDD luaran untuk mengambil tekanan dari pemacu utama anda. Atau anda boleh menggantikannya dengan SSD untuk menambah kelajuan. 

2. Clean cache system

Kebanyakan tindakan anda pada Mac anda disimpan dalam log sistem dan fail cache, yang menambah hari demi hari dan mengambil ruang. Pada masa yang sama mereka menjadi tidak perlu, tetapi mereka tetap berada di belakang anda.

Fail cache anda boleh didapati di: Finder> Go (dalam menu atas)> Pergi ke Folder.

Ketik ~ / Perpustakaan / Cache.



Pilih mereka dan gerakkan mereka ke Sampah. Pastikan bahawa anda tahu apa yang anda hapus atau anda risiko memotong sesuatu yang penting.

3. Buang Malware


Malware di Mac jarang berlaku tetapi ia boleh berlaku. Sekiranya Mac anda berjalan lambat seolah-olah seseorang sedang memonopoli pemproses anda, anda mungkin sengaja memasang aplikasi berniat jahat.


Sekiranya anda mengetahui aplikasi mana yang terdapat pada Mac anda berniat jahat, anda sedang separuh jalan melalui masalah:

1. Pergi ke folder Aplikasi anda dan seret aplikasi yang mencurigakan ke Sampah.
2. Pergi ke folder ~ / Perpustakaan anda dan lihat folder sokongan Aplikasi untuk sebarang fail yang berkaitan dengan aplikasinya dan seretnya ke Sampah.
3. Lihat dalam folder lain dalam ~ / Perpustakaan, terutamanya Agen Pelancaran dan Pelancaran Daemon dan keluarkan sebarang fail yang berkaitan dengan apl dari sana.

Jika anda telah melalui langkah-langkah di atas dan masih menghadapi masalah, kemas kini perisian sistem. Kemungkinannya, anda belum memasang kemas kini keselamatan yang penting.

4. Kosongkan RAM

Apabila anda kehabisan RAM, sistem anda mula menggunakan memori maya sebaliknya. Dan sejak yang terakhir bergantung kepada cakera keras untuk menyimpan maklumat, Mac anda berjalan dengan perlahan.

Lihatlah dengan lebih dekat pada aplikasi yang sedang berjalan sekarang. Tutup yang anda tidak gunakan, lancarkan semula selebihnya. Berhenti dan muat semula penyemak imbas web, kerana sesetengah laman web menggunakan memori walaupun sudah ditutup.

P.S. Jangan menyimpan seratus tab terbuka.

5. Guna CleanMyMac X

Sekiranya anda tidak suka menghabiskan beberapa jam akan datang untuk mendapatkan Mac anda secara manual, terdapat penyelesaian yang hebat. Muat turun CleanMyMac X dan biarkan ia melakukan tugas untuk anda. Ia merupakan utiliti yang mudah dan berkuasa untuk mempercepatkan Mac anda. CleanMyMac mempunyai semua alat untuk menyelesaikan isu-isu yang telah kami bincangkan di atas, dan lebih banyak lagi. Selain itu, ia sangat proaktif - ia memberi isyarat kepada anda sebelum Mac anda menjadi perlahan dan mengalami risiko sistem.


Mengapa CleanMyMac X hebat untuk mempercepatkan Mac anda?
- Membersihkan cakera keras anda dari fail tidak berguna dalam        masa kurang dari 5 minit
- Selamat mengeluarkan fail cache yang sudah lapuk
- Mengeluarkan semula aplikasi yang tidak diperlukan dan perisian    hasad yang tidak diperlukan
- Mengurus apl dan item log masuk
- Membebaskan RAM dalam satu klik

macbook repair,
Expert in Mac
Mecnote

Mecnote (Gombak)

No.15a Jalan SG 1/6, 
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves
Selangor, Malaysia
Waze: Mecnote
Landmark: McD Sri Gombak

Careline: 03-61770131
FB: Mecnote
Whatsapp: 01080025651

bit.ly/wasapgombak





Tiada ulasan:

Catat Ulasan