Macbook Repair - Mecnote: "Premiere Blew My Macbook Pro Speakers" - Salah Seorang Mangsa Keadaan!

Cari Model Mac

Khamis, 7 Februari 2019

"Premiere Blew My Macbook Pro Speakers" - Salah Seorang Mangsa Keadaan!


"Premiere blew my Macbook Pro Speaker" - Mangsa Keadaan

Adobe Premiere adalah salah satu adobe program untuk penyuntingan video.Adobe Premier Pro ini merupakan program pengolah video pilihan bagi kalangan profesional. Dan kebanyakkannya menggunakan perkakasan Macbook pro atau iMac bagi melaksanakan tugas penyuntingan dan pengolahan video. Namun sejak dua menjak, banyak berita kurang baik yang kita terima daripada pengguna macbook tentang produk apple. Tapi tidak pulak untuk kali ini. 'Bugs' yang pada adobe itu sendiri telah memusnahkan salah satu komponen penting pada Macbook tersebut.





Apa yang ada pepijat 'bugs' pada Adobe Premier tersebut? Kebiasaanya ia akan terjadi apabila audio sistem berubah kepada maksimum sehinggakan pengguna tidak boleh menghentikan daripada masalah itu terus berlaku.


kredit sumber : forums.adobe.com
Sumber : 9to5mac.com




Kebanyakkan yang jadi menggunakan Macbook Pro yang berspesifikasi tinggi dan kerosakan yang berlaku juga menyebabkan kerugian banyak pada pengguna macbook tersebut. Oleh itu kita minta hati-hati dengan boleh menggunakan Headphone semasa pengolahan video sedang dibuat.



sumber kredit : Amanz.my

Selain itu , anda juga dinasihatkan untuk 'mute' kan microphone sewaktu kerja penyuntingan video dibuat supaya alat kawalan sound/audio tidak menjadi celaru disebabkan bugs pada adobe premier tersebut.



Buat masa ini tiada kata putus dari pihak adobe untuk menanggung kos kerugian yang dialami pada pengguna yang terpaksa menukar speaker mereka disebabkan speaker sudah pecah disebabkan kegagalan atau bugs pada adobe premier tersebut.



Nasihat kami hati-hati kerana speaker yang pecah kebanyakan terpaksa tukar kepada unit yang baru dan mungkin menelan kos beratus ringgit untuk proses tukar baru unit speaker macbook pro tersebut.






Jika anda sendiri ada masalah tentang Macbook? Tanya Kami.



Anda digalakan untuk lihat Playlist yang kami sediakan sebelum berurusan dengan kami.Terima Kasih


Mecnote (Gombak)

No. 15a Jalan SG 1/6 ,
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves
Selangor , Malaysia
waze : Mecnote 
Landmark : Mcd Sri Gombak


Careline : 03-61770131
fb : Mecnote
Whatsapp : 0108025651
bit.ly/wasapgombak










Tiada ulasan:

Catat Ulasan