Macbook Repair - Mecnote: Tips untuk MacBook Pro Touch Bar

Cari Model Mac

Ahad, 10 Jun 2018

Tips untuk MacBook Pro Touch Bar


Tips untuk MacBook Pro Touch Bar

Seperti mana-mana alat baru, terdapat sedikit kekok pembelajaran untuknya. Touch Bar MacBook Pro adalah salah satu alat seperti itu, dengan beberapa ciri dan fungsi tambahan yang tidak banyak jelas pada penggunaan pertama. Daripada cuba untuk tab dan swipe jalan anda di sekitar Touch Bar, kami menerangkan beberapa tip untuk membantu anda.

Untuk bantuan yang berkaitan dengan Touch ID, pastikan anda membaca panduan persediaan kami serta panduan mengenai bagaimana cara memecahkan, atau dikenali sebagai cara untuk menyediakan dan menggunakan Apple Pay di MacBook Pro anda.

Hanya tab dan slide



Simpan sendiri beberapa tab apabila menggunakan sama ada volume atau kawalan kecerahan. Daripada tapping button, kemudian alihkan jari anda ke slider untuk membuat penyelarasan, tab  dan tahan button masing-masing. Dengan jari anda masih di atasnya, slide ke kiri atau kanan. Touch ar akan merawat isyarat seolah-olah jari anda berada pada landasan sebenar dan akan memberi respon sewajarnya.

Disable kawalan Touch Bar dalam aplikasinya



Sekiranya anda tidak mahu Touch Bar menukar dan mengubah kelakuannya berdasarkan aplikasi yang anda gunakan, anda boleh membuka Sistem preference > keyboard untuk menyesuaikan cara kerjanya.

Klik pada menu drop-down berlabel Touch Bar menunjukkan untuk memilih dari salah satu daripada tiga pilihan: Kawalan App dengan Kawalan strip, Kawalan strip Diperluas atau Kawalan App.

Sebarang perubahan yang anda buat akan muncul dalam masa nyata pada Touch Bar untuk anda menguji.

Ambil  screenshot Touch Bar

Touché adalah aplikasi percuma yang bukan sahaja memberi mereka yang tidak memiliki MacBook Pro baru peluang untuk mencuba Touch Bar, tetapi juga termasuk keupayaan untuk mengambil screenshot Touch Bar.

Kawalan strip Diperluas



Strip Kawalan mengandungi sehingga empat button di sebelah kanan Touch Bar. Anda boleh menyesuaikan button yang sentiasa ditunjukkan dengan mengikuti langkah-langkah yang dibentangkan di sini. Terdapat strip Kawalan yang diperluas, juga, yang boleh anda akses dengan tapping button "<" di sebelah kiri strip Kawalan untuk mengakses kawalan yang lebih biasa digunakan.

Cara termudah untuk menggunakan Siri



Daripada tapping button Siri, memberi command, kemudian menunggu MacBook Pro anda untuk memprosesnya, cuba ini: Tekan dan tahan button Siri, berikan command anda, kemudian angkat jari anda dari button.

Siri akan segera memproses dan menjalankan apa sahaja yang anda bertanya kepadanya.

Scrub

Anda boleh dengan cepat melompat ke hadapan atau ke belakang sambil menonton video atau mendengar muzik di MacBook Pro anda dengan alat scrub terbina dalam Touch Bar.

button yang menyerupai graf bar akan muncul di sebelah kiri strip Kawalan apabila scrubbing disediakan. tap padanya, kemudian slide jari anda ke atas alat scrub. Jika lebih daripada satu aplikasi tersedia untuk scrub, ikon aplikasi akan dipaparkan. tap ikon app untuk bertukar antara aplikasi.

Bonus: Jika anda menggunakan Safari, anda boleh scrub melalui iklan yang dimainkan sebelum kebanyakan video.

Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam







Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari




Tiada ulasan:

Catat Ulasan