Macbook Repair - Mecnote: Perkara yang boleh anda buat apabila membeli macbook baru

Cari Model Mac

Ahad, 10 Jun 2018

Perkara yang boleh anda buat apabila membeli macbook baru

Seperti yang kita tahu penggunaan macbook semakin bertambah dari semasa ke semasa. 

Untuk permulaan ialah dengan menggunakan basic aplikasi yang berada di dalam macbook mahupun laptop anda. Ini boleh memudahkan pengguna untuk memilih aplikasi kesukaan pada masa depan. Macbook adalah satu device yang mudah di fahami bagi pengguna yang baru. 

Siri for your macbook

Siri adalah salah satu cara untuk memudahkan pengguna mencari sesuatu document. Dengan adanya aplikasi ini pengguna tidak perlu membuang masa atau mengambil masa yang lama untuk mencari sesuatu document mahupun fail.





Window in macbook

Ini lebih memudahkan pengguna. Seperti yang kita tahu sesetengah aplikasi tidak boleh di masukkan ke dalam macbook. Jika berlakunya masalah seperti ini pengguna tidak perlu risau apabila terjadinya masalah seperti ini. Macbook anda juga boleh memasang dua OS iaitu dua window dalam satu macbook. Caranya ialah dengan menggunakan bootcamp. Perkara yang paling mudah untuk penggu lakukan ialah dengan memasang satu aplikasi yang membolehkan pengguna run window di dalam macbook anda



Monitor mac application in activity monitor 

Pasti ramai pengguna yang pelik mengapa sesetengah battery macbook anda cepat habis. Ini kerana terlalu banyak aplikasi yang di buka pada satu masa. Bagaimana pengguna hendak melihat sesuatu aplikasi yang telah di tutup dengan sempurna walaupun icon aplikasi pada dock tiada. Pengguna boleh membuka activity monitor pada macbook anda. Di dalam activity monitor ini anda boleh melihat beberapa aplikasi pada macbook anda yang sentiasa berjalan walaupun anda telah menutup aplikasi tersebut. 



Dengan adanya activity monitor ini pengguna boleh melihat segala aplikasi yang terdapat di dalam macbook anda. Sebab mengapa pengguna perlu melihat activity monitor ini kerana kemungkinan terdapat aplikasi yang menggunakan terlalu banyak power dan boleh menyebabkan penggunaan battery yang kuat. 

Sign and share on your macbook

Jika pengguna mempunyai aplikasi pdf pengguna tidak perlu menggunakan pen untuk menurunkan tanda tangan pada document yang memerlukan tanda tangan. Ini kerana pengguna boleh menggunakan trackpad untuk menurunkan tanda tangan anda.

Untuk membuat proses ini anda perlu :-

-Klik pada toolbox ikon dan pilih signature ikon
-Daripada proses ini anda boleh menurunkan tanda tangan anda   pada trackpad ataupun dengan menunjukkan tanda tangan anda   pada kamera macbook anda
-Untuk lebih mudah lagi jika anda mempunyai icloud drive anda   hanya boleh menarik ( drag ) tanda tangan anda pada document   atau PDF




Kami Di Seri Kembangan

( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )


- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam






Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G - 45, Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze - Bazar Rakyat PKPS

Google Maps - Bazar Rakyat PKPS

Email - macbookstationsk@gmail.com

Phone - 0389382344

HP - 0105267005

Landmark - Cari Hotel M Design ( tengok gambar di atas )

Waktu Operasi 10.00 pagi - 9.00 malam












Tiada ulasan:

Catat Ulasan