Macbook Repair - Mecnote: Sistem Fail Baru ( macOS High Sierra)

Cari Model Mac

Ahad, 8 April 2018

Sistem Fail Baru ( macOS High Sierra)

Sistem Fail Baru ( macOS High Sierra)



sejak Sistem 8, Mac telah menggunakan sistem fail HFS + untuk memastikan dokumen dan direktori kami berjalan dengan lancar , tetapi pada tahun lepas WWDC , sistem Fail Apple (APFS) yang beru diumumkan. Ia menjadikann ya ke IOS dengan kemas kini IOS 10.3 dan dengan High Sierra ia juga akan datang ke Mac. Tetapi di mana perubahan ke IOS sebahagian besarnya di belakang tabir , anda benar-benar dapat melihatnya dalam tindakan dalam macOS baru. 

Salah satu prinsip utama Hight Sierra,APFS akan menjadi default fail sistem baru,membawa advance 64-bit seni bina dan reka bentuk responsif untuk mengurangkan masa yang diperlukan untuk melakukan tugas-tugas biasa. Apple VP Craig Federighi dengan cepat membuktikan seberapa cepat fail disalin, dan ia harus menyimpan sedikit masa, walaupun pada Mac yang lebih tua.APFS juga membawa beberapa heavy-duty security, termasuk built - in encryption , and simplefield data backup di mana sahaja.

APFS berfungsi dengan SSD, dan apabila anda menaik taraf ke High Sierra , SSD secara automatik akan ditukar HFS + ke APFS. APFS tidak berfungsi dengan fusion driver dan hard driver , jadi peranti penyimpanan akan terus menggunakan HFS +

Laporan AppleInsider baru-baru ini menyatakan bahawa sesetengah permainan menghadapi masalah pada APFS.Unity mencadangkan bahawa develope yang mengusahakan permainan berdasarkan unity Engine ( seperti Cities : Skyline ) tidak perlu naik taraf ke High Seirra atau naik taraf ke Unity 5.5 AppleInsider juga menyatakan bahawa permainan lain yang mempunyai masalah sejak peningkatan APFS termasuk Cilivization V,Counter-Strike : Global Offensive,Half-Life 2,Team Fortress 2.


Kami Di Seri Kembangan ( Dalam Bazaar Rakyat PKPS )

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam







Macnote Studio Seri Kembangan 

Lot G - 45 , Bazar Rakyat PKPS

Jalan Putra Permai 5/4

Bandar Putra Permai

43300 Seri Kembangan Selangor

Waze  : Bazar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazar Rakyat PKPS

Email : macbookstationsk@gmail.com

Phone : 0389382344 

Hp : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M design ( Tengok Gambar Di atas ) 

Waktu Operasi : Isnin - Ahad ( 10.00 am - 9.00pm ) di buka setiap hari



Tiada ulasan:

Catat Ulasan