Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Sabtu, 10 Februari 2018





Memahami Simulator dan Rangkaian Komputer

Image result for cisco

 Memahami Simulator Rangkaian Komputer


Simulasi adalah satu proses untuk mewujudkan keadaan yang dijangka berlaku kepada asal dan persekitarannya. Tindakan simulasi ini secara amnya bertujuan untuk menggambarkan ciri-ciri utama ciri tingkah laku fizikal atau sistem abstrak tertentu.

Memahami Simulator adalah satu program yang bertujuan untuk mensimulasikan peralatan, tetapi ia berfungsi agak perlahan daripada keadaan sebenar.

sementara pengertin Rangkaian simulator adalah gabungan simulasi realiti maya yang digunakan untuk meniru sifat proses dan sistem rangkaian sesuai dengan dunia nyata dan Pelbagai eksperimen yang dilakukan dengan mengubah model dalam simulasi.

Tujuan simulasi ini adalah untuk mengkaji risiko dan keadaan yang sangat maut yang akan berlaku dalam sistem yang akan digunakan di dunia nyata.

Contoh-contoh Rangkaian Komputer Simulator sering digunakan dan digunakan sebagai rujukan.


1. Packet Tracer


Image result for packet tracer

Packet Tracer adalah produk akademi rangkaian cisco yang menyediakan alat rangkaian cisco untuk media pengajaran dan latihan yang disediakan secara percuma kepada fakulti, pelajar dan alumni yang telah menyertai akademi cisco.

Matlamat utama Packet Tracer adalah untuk menyediakan alat untuk pelajar dan guru untuk memahami prinsip rangkaian komputer dan juga membina kemahiran dalam bidang alat rangkaian Cisco.

Image result for packet tracer

Yang terbaru dari Packet Tracer ialah versi 5.3.3. versi ini boleh mensimulasikan protokol Lapisan Aplikasi, routing asas RIP, OSPF, dan EIGRP, ke tahap yang diperlukan kurikulum CCNA yang berkenaan, supaya sepintas lalu perisian ini bertujuan untuk kelas CCNA.

Teg Packet Tracer menyediakan simulasi rangkaian sebenar, tetapi terdapat beberapa batasan untuk menghapus beberapa perintah yang digunakan dalam alat asal iaitu pengurangan arahan Cisco IOS. Dan juga Packet Tracer tidak boleh digunakan untuk model rangkaian produktif / aktif. Dengan pembebasan versi 5.3, beberapa ciri telah ditambah, termasuk ciri BGP. BGP tidak termasuk kurikulum CCNA, tetapi termasuk kurikulum CCNP.

Packet Tracer biasanya digunakan oleh pelajar Cisco Networking Academy melalui pensijilan Cisco Certified Network Associate (CCNA). Oleh kerana batasan pada beberapa ciri-cirinya, perisian ini hanya digunakan sebagai alat pembelajaran, bukan sebagai pengganti untuk router dan suis Cisco.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar








Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan