Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 13 Februari 2018


Kelebihan & Kelemahan Cakera DVD-ROM

DVD-ROM is a generic term that can refer to different types of discs.


Apabila anda membandingkan pilihan storan data anda, tidak ada pendekatan satu-saiz-sesuai. Anda mungkin mendapati storan DVD sempurna untuk keadaan anda, sementara pengguna lain mungkin merasa tidak selesa. Walaupun kebanyakan pengguna lebih suka media tulis seperti cakera keras luaran dan pemacu denyar, terdapat beberapa faedah untuk menggunakan DVD.

Image result for Cakera DVD-ROM

Kos Per Gigabyte

Apabila ia datang kepada kos lurus setiap gigabyte, DVD mempunyai kelebihan; anda boleh membeli satu set DVD kosong untuk mana saja dari $ 0.04 hingga $ 0.13 setiap gigabyte. Harga ini berbeza mengikut jenama, jenis dan jumlah DVD yang anda beli pada satu masa. Ini adalah penjimatan yang signifikan ke atas pemacu kilat, yang berjalan sehingga lebih daripada satu dolar setiap gigabait; ia bahkan mengalahkan banyak pemacu keras, yang cenderung berjalan di bawah satu dolar setiap gigabait.


Menulis semula

Jika anda memerlukan satu bentuk media luaran untuk menyimpan fail secara berterusan, DVD mungkin bukan pilihan yang tepat untuk anda. Hanya bentuk DVD tertentu yang boleh ditulis sekali dan kemudian ditulis semula: DVD-RW, DVD + RW dan DVD-RAM. Jika anda mempunyai cakera kosong berlabel DVD-R dan DVD + R, maka anda boleh menulis data ke cakera itu sekali sahaja.


Penyimpanan dan Portabiliti

Bergantung kepada bagaimana anda perlu menggunakan media anda, DVD boleh menjadi tambah atau tolak. Walaupun DVD individu kecil dan datang dalam kes tipis, banyak daripada mereka boleh menjadi rumit untuk menyimpan. DVD adalah baik untuk menyimpan data yang anda tidak perlu akses atau mengambil dengan anda secara tetap.


Kerentanan

Semua orang telah melanggar CD atau dua dalam masa mereka. DVD terdedah kepada menggaru, memecahkan dan berperang apabila disimpan dengan tidak betul. Kerosakan pada DVD anda boleh bermakna kehilangan data sebahagian atau keseluruhan - walaupun mereka tidak semestinya lebih mudah merosakkan daripada cakera keras luaran, yang berisiko untuk kerosakan mekanikal, kejatuhan dan magnetik.

Penyimpanan Filem

Apabila anda mencari storan fizikal untuk koleksi filem, DVD adalah beg campuran. Dengan kehadiran pemain DVD di rumah, anda jarang menghadapi masalah bermain filem anda di mana sahaja - tetapi DVD standard hanya memainkan satu filem. Jika anda mempunyai koleksi filem yang besar, anda mungkin lebih sesuai dengan pemacu keras luaran, atau sistem media yang boleh mengalir dari komputer anda ke televisyen anda.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan