Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 13 Februari 2018

Jenama Laptop yang boleh dipercayai




Nama jenama adalah faktor besar apabila memilih komputer riba. Komputer riba secara umum tidak direka untuk bertahan selagi komputer meja dan ini dicerminkan dengan kos yang agak rendah. Walau bagaimanapun, menurut kajian 2009 mengenai kadar kegagalan laptop oleh SquareTrade, beberapa jenama komputer riba yang popular seperti HP dan Acer mempunyai kadar kerosakan sehingga 25% dalam tempoh tiga tahun pertama. Jika anda ingin mendapatkan nilai wang anda dan membeli komputer riba yang bertahan, jenama komputer riba berikut menjadikan model yang paling boleh dipercayai.


 

AsusImage result for asus laptop

Asus menjaringkan pertama pada kajian kebolehpercayaan SquareTrade yang mendapati sebanyak satu dalam tiga komputer riba akan gagal dalam beberapa tahun pertama penggunaannya. Asus mempunyai kurang daripada 10% kerosakan kritikal dalam tempoh dua tahun dan 15% dalam tiga. Ini sangat rendah untuk jenis produk yang terdedah kepada kerosakan, terlalu panas dan jangkitan virus. Sokongan teknologi yang kuat dan reputasi untuk inovasi perisian yang kuat mendorong jenama ini lebih tinggi dari segi kebolehpercayaan. Ia adalah yang pertama menggunakan CPU Intel Core i5 (yang kini standard) dan ia melaksanakan pemproses voltan ultra-rendah eksperimen, jadi komputer ribanya tidak akan lapuk secepat pertandingan.


ToshibaImage result for toshiba laptop

Toshiba adalah syarikat komputer Jepun yang merupakan salah satu pengeluar komputer riba terkuat di dunia. Pada tahun 2011, syarikat itu meraikan 25 tahun inovasi komputer riba. Dengan pengalaman yang begitu banyak, tidak mengejutkan komputer riba yang berdiri ujian masa. Komputer riba Toshiba mempunyai kadar kerosakan yang sangat rendah dan secara konsisten dinilai di atas purata oleh pengulas seperti laptopmag.com. Walaupun tidak mempunyai kekuatan khusus, syarikat itu menyediakan komputer yang umumnya dibuat dengan perisian kompetitif dan jangka hayat yang sangat panjang.

SonyImage result for sony laptop

Sony bukanlah salah satu jenama komputer riba yang paling laris dan kebanyakan pakar percaya itu kerana reka bentuknya yang elegan dan harga yang tinggi. Walau bagaimanapun, seperti kata pepatah, anda mendapat apa yang anda bayar. Komputer riba Sony beberapa tahun berturut-turut, mempunyai ulasan pelanggan yang sangat baik dan memberikan sokongan teknikal yang kedua hanya kepada Apple. Kadar kerosakan selama tiga tahun adalah rendah 16.8% dan 85% pembaca di laptopmag.com memberikan jenama B atau lebih tinggi dalam ulasan kepuasan pelanggan.

AppleImage result for apple laptop

Walaupun 17.4% kadar kerosakan dalam kajian SquareTrade meletakkan Apple sedikit lebih rendah pada kebolehpercayaan keseluruhan, sistem sokongan lebih daripada membuatnya. Apple menawarkan sokongan telefon percuma; bantuan web yang unggul; dan ciri yang dipanggil Bar Genius, yang mana juruteknik yang terlatih membantu menyelesaikan masalah yang mungkin ada pengguna. Dengan sistem sokongan ini, Apple boleh meningkatkan kehidupan purata produknya dan membuat sokongan teknologi lebih mudah kepada pengguna.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan