Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Rabu, 21 Februari 2018

Google AI boleh meramalkan risiko penyakit jantung anda daripada imbasan mata


googleaiheartretina.png

Algoritma pembelajaran mendalam Google boleh menawarkan cara yang lebih mudah untuk mengenal pasti faktor-faktor yang menyumbang kepada penyakit jantung.

Satu kajian baru oleh Google dan saudara-saudaranya yang berpusat pada kesihatan, Verily Life Sciences, telah menunjukkan bahawa algoritma pembelajaran dalam-dalam dapat tepat meramalkan penyakit jantung dengan menganalisis foto-foto retina individu.
Para saintis dari firma terperinci penemuan mereka dalam makalah baru yang diterbitkan dalam Kejuruteraan Biomedikal Alam: 'Ramalan faktor risiko kardiovaskular dari gambar fundus retina melalui pembelajaran mendalam'.
DeepMind Google dan NHS: Suatu gambaran mengenai apa yang bermaksud AI untuk masa depan penjagaan kesihatan
Anak syarikat Google telah melancarkan satu siri tawaran dengan organisasi dalam perkhidmatan kesihatan di UK - jadi apa yang berlaku?
Imej fundus retina termasuk saluran darah mata, yang menunjukkan kertas dapat digunakan untuk memprediksi faktor risiko kardiovaskular secara tepat, termasuk apakah seseorang itu perokok, tekanan darah, umur, jantina, dan apakah seseorang telah mengalami serangan jantung. Algoritma ini juga dapat menyimpulkan etnik seseorang, yang juga merupakan faktor penyakit berkaitan kardiovaskular.
"Menggunakan algoritma dalam pembelajaran yang terlatih terhadap data daripada 284,335 pesakit, kami dapat meramalkan faktor risiko kardiovaskular dari imej retina dengan ketepatan yang sangat tinggi untuk pesakit dari dua kumpulan data bebas 12,026 dan 999 pesakit," tulis pengurus produk Google Brain Team Lily Peng.
Dataset terdiri daripada 48,101 pesakit dari pangkalan data Biobank UK dan 236,234 pesakit dari pangkalan EyePACS .
Seperti yang ditunjukkan oleh kertas, ada cara lain untuk menilai risiko kardiovaskular daripada riwayat pesakit dan sampel darah, tetapi kadang-kadang maklumat penting hilang, seperti tahap kolesterol.
Imbasan imej retina boleh menawarkan cara cepat, murah dan tidak invasif untuk menjana isyarat untuk penyakit jantung.
Memandangkan algoritma secara tepat dapat meramalkan faktor risiko, saintis juga melatih algoritma untuk meramalkan permulaan peristiwa kardiovaskular utama, seperti serangan jantung dalam tempoh lima tahun.
"Algoritma kami boleh memilih pesakit yang mempunyai acara CV 70 peratus masa ini. Prestasi ini mendekati ketepatan kalkulator risiko CV yang memerlukan darah untuk mengukur kolesterol," tulis Peng.
Para penyelidik juga menggunakan peta perhatian untuk melihat bagaimana algoritma membuat ramalannya, seperti sama ada ia memberi tumpuan kepada saluran darah untuk meramalkan umur, status merokok dan tekanan darah.
Sebagai nota Peng, membuka kotak hitam untuk menerangkan bagaimana ramalan dibuat harus memberi lebih keyakinan kepada algoritma doktor.
Ketua inovasi kesihatan kardiovaskular, Michael McConnell, berkata ia menjanjikan tetapi penyelidikan awal.
"Lebih banyak perlu dilakukan untuk membangunkan dan mengesahkan penemuan ini pada kohort pesakit lebih besar sebelum ini boleh tiba dalam persekitaran klinikal," katanya nota .
Walau bagaimanapun, jika kajian lanjut mengesahkan penemuan, penggunaan imej retina dapat mengurangkan halangan kepada doktor membincangkan langkah pencegahan dengan pesakit.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan